بهترین جراح لگن

بهترین جراح لگن

لگن یکی از قسمت‌های مهم بدن است که ممکن است به دلایل مختلف اعم از دلایل اسکلتی و عضلانی، بیماری‌های داخلی، بیماری‌های زنانه و… مورد آسیب قرار بگیرد؛ اما معمولاً زمانی به جراحی نیاز پیدا می‌کند که دچار آسیب‌های حاد اسکلتی مانند شکستگی شده باشد. این عمل بسیار حساس است و درصورتی‌که برای شما تجویز شده است باید به دنبال بهترین جراح لگن در یک مرکز تخصصی ارتوپدی نظیر مرکز ارتوپدی دکتر میر باشید.

The-best-hip-surgeon

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم بهترین جراح لگن کیست و چند تن از بهترین جراحان لگن را به شما معرفی کنیم.

بهترین جراح لگن کیست؟

معمولاً افرادی که توانایی جراحی لگن را داشته باشند در رشته ارتوپدی تخصص دارند و به‌عنوان جراح ارتوپد شناخته می‌شوند. یک جراح ارتوپد خوب بر تمامی آسیب‌ها و اختلالاتی که ممکن است استخوان‌ها و مفاصل مختلف بدن اعم از لگن یا سایر نقاط را درگیر کند، احاطه داشته و به‌خوبی بر روی درمان این نواحی تمرکز دارد. بنابراین بهترین جراح لگن کسی است که هم در زمینه تشخیص دقیق و هم بهترین روش درمان تجربه کافی داشته باشد. معمولاً جراحان خوب کسانی هستند که سعی می‌کنند ابتدا آسیب ایجاد شده را بدون نیاز به جراحی رفع کنند و بعد در صورت عدم پاسخ‌دهی مناسب بدن بیمار، در صورت اجبار جراحی را توصیه می‌کنند. البته برخی از آسیب‌های شدیدی که در سوانحی مانند تصادفات سخت ایجاد می‌شود، بهترین جراح لگن را مجبور به جراحی می‌کند تا بتواند جان بیمار را نجات دهد و از افت عملکرد شدید بدن بیمار بعد از بهبودی جلوگیری نماید. همچنین ویژگی دیگر بهترین جراح لگن این است که نسبت به‌تمامی روش‌ها و تکنینک‌های بروز دنیا در مورد جراحی لگن و درمان انواع آسیب‌ها از طریق جراحی، دانش و مهارت کافی داشته باشد تا بتوان برای انجام این جراحی به او اعتماد نمود.

به‌طورکلی بیشتر جراحان ارتوپدی بعد از اتمام تحصیل خود ارتوپدی عمومی را که در مورد آسیب‌های اسکلتی و عضلانی کل بدن است، انتخاب می‌کنند؛ اما بعضی از این جراحان نیز بر روی یک یا چند ناحیه خاص از بدن تمرکز خواهند کرد که شامل دست، ‌شانه، پا، لگن، ستون فقرات و یا زانو می‌باشد. پس به‌بیان‌دیگر بهترین جراح لگن کسی است که به‌صورت تخصصی تنها در زمینه درمان درد‌ها و آسیب‌های لگنی فعالیت داشته باشد.

چگونه می‌توان بهترین جراح لگن را پیدا کرد؟

خوشبختانه امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی شما به‌راحتی می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات مختلف را در زمانی کوتاه به دست آورید. برای اینکه بتوانید بهترین جراح لگن را پیدا کنید، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده نمایید:

۱. جست‌وجو کردن در اینترنت و ارزیابی نظرات بیماران در مورد جراح لگن انتخابی

۲. پرسیدن از دوستان و آشنایانی که تجربه جراحی موفقیت‌آمیز لگن را داشته‌اند.

۳. تماس با مراکز ارتوپدی با سابقه و معتبر مانند مرکز تخصصی ارتوپدی دکتر میر که قطعاً این سابقه و اعتبار را مدیون فعالیت متخصصانی کار بلد و باتجربه در این زمینه هستند.

بهترین جراح لگن در تهران

برای انتخاب بهترین جراح لگن در تهران یکی از نکاتی که باید بررسی شود، سابقه عمل های موفق جراح لگن است. یک جراح متخصص لازم است در زمینه مفصل، استخوان و عضلات اطلاعات کاملی داشته باشد. برای انتخاب بهترین جراح لگن برای عمل جراحی تعویض مفصل لگن لازم است این موارد را بررسی کنید:

• به روز بودن دانش جراح لگن
• تجربه جراح لگن
• سوابق پزشکی جراح لگن
• تعهد جراح لگن
• سوابق تحصیلی جراح لگن

بهترین شیوه درمان برای هر فرد متفاوت است.

ساختار مفصل لگن

مفصل لگن، تشکیل شده از قسمت توپی شکل فمور که در داخل استابولوم قرار می گیرد. سطوح استخوانی مفصل را یک غضروف بسیار نرم پوشش می دهد، باعث جلوگیری از هر گونه ضربه و تسهیل در حرکت است. در صورت آسیب شدید به این ناحیه، با مراجعه به متخصص ارتوپد پس از انجام تمامی راهکارهای درمان کم تهاجمی و عدم نتجه گیری مثبت، آخرین مرحله عمل جراحی توسط بهترین جراح لگن است.

نقش لگن در بدن شما چیست؟

شاید بپرسید چرا ما تا این حد تأکید می‌کنیم که برای جراحی لگن باید به بهترین جراح لگن مراجعه نمایید. این توصیه به این دلیل است که باسن و لگن شما باید تمام وزن بدن را تحمل کنند و دامنه حرکتی وسیعی را ایجاد نمایند. یکی از دلایل اصلی مستعد بودن این نواحی برای آسیب‌هایی مانند شکستگی هنگام سقوط و ضربه یا آرتریت نیز همین موضوع است. به همین دلیل بسیار حساس می‌باشد و متخصص درمان لگن باید در تشخیص و درمان مشکلات لگنی مربوط به همه گروه‌های سنی از آسیب‌های ناشی از ورزش و کار بیش‌ازحد گرفته تا آسیب‌های تروما و یا آرتریت دانش و مهارت کافی داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است درمان درستی انجام نشود و یا درمان دیر انجام شود و مشکلات بسیار زیادی ازجمله زمین‌گیر شدن و محدودیت‌های حرکتی وسیع را برای بیمار ایجاد نماید.

انواع آسیب‌هایی که ممکن است لگن را درگیر کند!

آسیب‌هایی که ممکن است لگن شما را درگیر کنند، بسیار متعدد هستند. از طرفی همه این آسیب‌ها مربوط به مشکلات اسکلتی و عضلانی نیست و ممکن است شما دچار برخی بیماری‌های زنانه مانند انواع عفونت‌های لگنی درمان ‌نشده، کیست‌ها، سرطان‌های دستگاه تولیدمثل و… شده باشید یا مشکلات داخلی دیگری که بین زنان و مردان مشترک است باعث ایجاد درد‌های لگنی در شما شده باشد؛ اما جدی‌ترین آسیب‌های لگنی آسیب‌های اسکلتی و عضلانی هستند که برای درمان آن‌ها باید حتماً به یک متخصص ارتوپد در قدم اول و در صورت نیاز به جراحی به بهترین جراح لگن مراجعه نمایید. ازجمله مهم‌ترین این آسیب‌ها عبارت‌اند از:

شکستگی لگن و درد مفاصل

معمولاً شکستگی‌هایی که در لگن ایجاد می‌شوند در یک چهارم قسمت بالایی استخوان ران که فمور نام دارد، رخ می‌دهند. البته اگر آسیب‌دیدگی تنها در حفره لگن ایجاد شده باشد، شکستگی محسوب نمی‌شود. بیشترین حادثه‌ای که می‌تواند باعث شکستگی لگن شود، سقوط‌های ناگهانی از ارتفاعات بالا مانند پیست اسکی است. البته در افراد مسن به دلیل پوکی استخوان و در برخی افراد مبتلا به بیماری‌های خاص مانند سرطان و آسیب‌های استرسی ممکن است استخوان‌ها به حدی ضعیف شده باشند که حتی با افتادن از چند پله، شکستگی لگن اتفاق بیفتد. علائم این شکستگی شامل درد شدید در ناحیه بالای ران و کشاله ران، درد شدید هنگام خم شدن یا چرخش لگن است.

تشخیص این آسیب تنها با تصویر‌برداری از طریق اشعه ایکس توسط بهترین جراح لگن و متخصصین ارتوپد خوب امکان‌پذیر است. در حین تشخیص، پزشک همچنین ممکن است عروق خونی و اعصاب پا‌ها را برای آسیب بیشتر با استفاده از سی‌تی‌اسکن بررسی کند. درصورتی‌که بیمار از نظر سنی و شرایط سلامتی در وضعیت خوبی باشد، جراحی بهترین راه برای درمان و ترمیم شکستگی لگن است. این جراحی ممکن است شامل تعویض توپ در سر استخوان ران باشد یا کل توپ و حفره باشد که در این صورت یک عمل تعویض کامل مفصل ران باید توسط بهترین جراح لگن انجام شود.

در مواردی که امکان جراحی نباشد، تنها راه استراحت و درمان‌های تسکین دهنده است. نکته آخر که باید حتما در نظر داشته باشید این است که در صورت شکستگی لگن و عدم مراجعه به بهترین جراح لگن دچار عوارض ناگواری مانند خونریزی شدید، بدفرمی استخوان لگن، آرتروز زودرس، بد جوش خوردن و دیر جوش خوردن استخوان شوید که برخی از آن‌ها قابل بازگشت حتی با عمل‌های مجدد نیست.

آسیب‌های ناشی از فشار‌های بیش‌ازحد

کشیدگی ناشی از فشار زیاد در لگن زمانی رخ می‌دهد که عضلات بزرگی که باید مفصل‌های ران را در کنار هم نگه دارند، دچار پارگی یا کشیدگی شوند. این نوع صدمات بیشتر ناشی از زمین خوردن یا ضربات وارد شده به عضله، استفاده بیش‌ازحد یا کشش بیش‌ازحد ایجاد خواهد شد. علائم آسیب‌های فشاری شامل درد در ناحیه عضله به‌ویژه هنگام فعالیت، تورم احتمالی و به‌احتمال‌زیاد از دست دادن قدرت عضلانی است. متخصصان باتجربه ما در مرکز تخصصی دکتر میر معمولاً در این شرایط نیز برای مطمئن شدن از عدم ایجاد آسیب شدید و شکستگی از اشعه ایکس برای تشخیص نهایی استفاده می‌کنند. درصورتی‌که شکستگی رخ نداده باشد، درمان‌هایی مانند استراحت، فشرده‌سازی، استفاده از یخ و ورزش‌های خاص می‌توانند به بهبود و کاهش فشار کمک می‌کنند. اگر در این نوع آسیب‌ها نیاز به جراحی داشته باشید و نتوانید به بهترین جراح لگن مراجعه کنید، ممکن است پس از جراحی دچار آسیب‌هایی مانند دردهای مزمن، ناتوانی و محدودیت حرکتی، لنگش و اختلالاتی از این دست شوید. به همین دلیل انتخاب یک جراح خوب که یک برنامه درمانی مناسب برای شما داشته باشد و در کار خود متخصص و متبحر باشد، می‌تواند باعث کمترین عوارض و بهترین نتایج شود.

نابجایی یا دررفتگی لگن

درصورتی‌که سر استخوان لگن به دلیل آسیب از حفره خود در لگن خارج شود، لگن دچار دررفتگی خواهد شد. دررفتگی لگن اغلب در اثر زمین خوردن یا تصادفات رانندگی رخ می‌دهد. این آسیب درد شدیدی را در مفاصل ایجاد می‌کند و باعث می‌شود ساق ران حالت پیچ‌خورده غیرطبیعی داشته باشد. در این صورت استخوان‌ها باید تحت بیهوشی کامل اصطلاحاً جا انداخته شوند. بااین‌حال، اگر استخوان شکسته شده باشد، ممکن است نیاز به جراحی توسط بهترین جراح لگن داشته باشید.

انواع بیماری‌ها و سندرم‌ها

ازآنجایی‌که رگ‌های خونی، اعصاب و اندام‌های زیادی در ناحیه لگن و باسن قرار دارند، بسیاری از مشکلات دیگر که قبلاً به آن‌ها اشاره کردیم نیز ممکن است باعث آسیب در ناحیه لگن شوند. برخی از این بیماری‌ها و سندرم‌ها که توسط مراکز ارتوپدی مجهز و جراحان ارتوپد قابل‌تشخیص و درمان هستند، عبارت‌اند از:

  • دیسپلازی

  • آرتریت

  • بورسیت

  • اپی فیز استخوان

  • گیرافتادگی استخوان فمورال استابولار

  • استئونکروز

  • استئوپ و…

بهترین روش های درمان توسط متخصص ارتوپدی

درد لگن یکی از متداول ترین درد در دوره کهولت سن است که به دلیل های متفاوتی نمایش داده می شود، مهم ترین علت درد لگن در افراد صدمه دیدن قسمت های مختلف لگن است که دلایل زیادی در بروز آن ها دخیل است. درد لگن معمولا به علت های خاصی به وجود می آیند.
در زمانی که لگن فرد درد بگیرد تا حدودی می توان با مصرف قرص های تسکین دهنده مثل ایبوپروفن، آسپرین دردش را کاهش داد، اما بهتر است برای درمان به متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا مشکل شما هرچه سریع تر بهبود یابد. متخصص ارتوپد با تشخیص قسمت آسیب دیده لگن، درمان هایی برای بهبودی بیمار تجویر می کند.

سخن آخر

همان‌طورکه ملاحظه کردید آسیب‌های متفاوت و شدیدی ممکن است لگن را درگیر کند که برای درمان نیاز به جراحی داشته باشد. جراحی در لگن یک جراحی سخت و حساس است که هرکسی از عهده آن بر نخواهد آمد. به همین دلیل برای انجام این جراحی باید به دنبال بهترین جراح لگن در یک مرکز تخصصی ارتوپدی باشید که بتواند با تبحر و تخصصی که در کارش دارد بهترین نتایج را برایتان رقم بزند.

شما عزیزان می‌توانید جهت ارزیابی‌های کامل برای تشخیص فتق دیسک کمر به کلینیک دکتر میر با بروزترین تجهیزات دنیا و کادری مجرب در زمینه ارتوپدی مراجعه کنید تا بهترین تشخیص و درمان را دریافت کنید.

جهت ارتباط با ما از لینک‌های موجود در سمت چپ صفحه استفاده نمایید.