درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر

برای سیاتیک ودیسک درمانهای متفاوتی وجود دارد اما همیشه همه در پی درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمرهستند.ما در این مقاله به بررسی انواع درمان های قطعی برای سیاتیک و دیسک کمر میپردازیم که همه ی انها با مراجعه به متخصص ارتوپدی امکان پذیر است.

 

درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر

درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر

 

سیاتیک و بیماری دیسک یکی از رایج ترین مشکلات کمر هستند. سیاتیک و دیسک کمر می تواند باعث درد قابل توجه ، ضعف عضلانی و بی حسی در ناحیه کمر و پاها شود. خوشبختانه ، درمان های موثری برای بیماری های دیسک و سیاتیک در دسترس است.که در ادامه به انواع آنها میپردازیم.لازم به ذکر است که درمان های خانگی متفاوتی برای این دوعارضه موجود است اما قطعی نیستند و به صورت گذرا درد را بهبود می بخشند.

 

درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر : غیر جراحی

 

بیشتر موارد سیاتیک و دیسک را می توان بدون جراحی درمان کرد. هدف از درمان غیر جراحی کاهش التهاب و بهبود هم ترازی ستون فقرات است. برخی از رایج ترین درمان های غیر جراحی برای سیاتیک و دیسک کمر که توسط پزشک ارتوپدی تجویز میشود عبارتند از:

  • فیزیوتراپی

  • کشش و تمرینات منظم

  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی

  • کاهش وزن

  • ترک سیگار

  • درمان کایروپراکتیک(درمان دستی و سنتی) ، همراه با درمان پزشکی

درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر با مراجعه به متخصص ارتوپدی و بهره مندی از یکی از روش های فوق براساس شرایطتان امکان پذیر است.در مواردی باتوجه به صلاحدید پزشک ارتوپدی لازم است برای درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر عمل جراحی تحت نظر متخصص انجام دهید.

 

درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر : درمان های جراحی

 

اگر علائم بسیار شدید است و به روشهای غیر جراحی پاسخ نمی دهد ، ممکن است برای درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر جراحی لازم باشد. مشکلات مربوط به دیسک کمر به طور معمول با جراحی های کم تهاجمی مانند جراحی ستون فقرات با لیزر قابل درمان است. بر خلاف عمل جراحی باز و پشت باز ، روشهای کم تهاجمی زمان بهبودی کمتری دارند ، بدون بستری شدن در بیمارستان و حداقل خطر عوارض جانبی دارند.

فقط یک پزشک ارتوپدی می تواند به شما بگوید که چه درمانی برای سیاتیک و دیسک کمرشما مناسب است و به عنوان درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر برای شما به شمارمیرود.

 

چه زمانی برای درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر به جراحی نیاز است؟

 

درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر

 

در صورتی برای درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر نیاز به جراحی است که پزشک متخصص شما جراحی را به شما پیشنهاد بدهد و یا یکی از علائم زیر را داشته باشید:

  • آسیب دائمی عصب

  • از دست دادن حس و کنترل حرکتی

  • بی اختیاری در کنترل ادرار

  • درد بسیار شدید و دائمی

  • ناتوانی در حرکت

 

درباره بیماری سیاتیک

 

عصب سیاتیک از پشت به پایین از طریق پاها عبور می کند و وظیفه انتقال سیگنال های عصبی به آن ناحیه را دارد. سیاتیک یک سندرم با علائم درد ، ضعف عضلانی یا بی حسی است که با فشرده شدن و / یا ملتهب شدن عصب سیاتیک اتفاق می افتد.

سیاتیک می تواند به دلیل طیف وسیعی از مشکلات ایجاد شود و آزمایش های تصویربرداری پزشکی مانند MRI یا CT معمولاً برای تعیین علت دقیق ضروری است و اغلب توسط متخصصین ارتوپدی تجویز میشود. برخی از موارد به دلیل تنگی طبیعی در عضله پیریفورمیس ، که در باسن قرار دارد ، رخ می دهد. گاهی به دلیل مسائل ترازبندی ستون فقرات ، مانند اسکولیوز ، ایجاد می شود.

 

درباره بیماری دیسک

 

بیماری های مربوط به دیسک یکی از رایج ترین مشکلات اسکلتی عضلانی است که به ویژه در بزرگسالانی که در سنین میانسالی یا مسن تر هستند رخ میدهد.هر یک از مهره های ستون فقرات توسط یک دیسک غضروفی جدا شده به عنوان دیسک بین مهره ای جدا می شود. دیسک ها وظیفه محافظت از مهره ها در برابر یکدیگر و جذب شوک ناشی از فعالیت هایی مانند راه رفتن ، دویدن و پریدن را دارند.

با افزایش سن یا جراحت و یا اضافه وزن یا دلایل دیگر ، بسیاری از افراد تغییراتی را در دیسک های خود تجربه می کنند که ممکن است در برخی موارد علائم ایجاد کند. دیسک ها نازک تر می شوند و مایعات خود را از دست می دهند و ممکن است دچار بدشکلی (فتق یا برآمدگی) شوند. این به عنوان بیماری دژنراتیو دیسک شناخته می شود. اگر دیسک های تحلیل رفته در قسمت پایین کمر بر علیه عصب سیاتیک فشار وارد کرده و باعث التهاب شوند ، ممکن است سیاتیک ایجاد شود.

درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر

 

در هر صورت اگر دچار درد شدید در کمر و پاهای خود شدید حواستان به امکان ابتلا به این دو مشکل باشد و پیشنهاد ما برای درمان قطعی سیاتیک و دیسک کمر مراجعه به متخصص ارتوپدی و درمان و تشخیص زود هنگام به منظور جلوگیری از پیشرفت و بروز عوارض جبران ناپذیر ناشی از آنها می باشد.