درمان زانو درد در افراد مسن

گذران زندگی هر بافت و عضوی را تخریب می کند. زانو درد و درمان زانو درد در افراد مسن همواره پرتکرارترین سوال در میان افراد مبتلا به درد های استخوانی و مفصلی میباشد.

همزمان با سفید شدن موها ،تخریب زانو در افراد مسن یک امر غیر قابل اجتناب است.قبل از آنکه درمان آغاز شود باید در ابتدا علت زانو درد تشخیص داده شود که در اغلب موارد آرتروز علت وقوع این درد می باشد. هرچه سن شما افزایش می یابد درد های مفصلی بیشتر می شوند.

ما در این مقاله شما را با 6 نکته برای کاهش و درمان زانو درد در افراد مسن و بهترین زمان مراجعه به متخصص ارتوپدی خوب آشنا می کنیم .پس وقت را تلف نکنید و خواندن مقاله را هرچه سریعتر شروع نمایید.

 

درمان زانو درد در افراد مسن

شما می توانید برای اخذ نوبت ویزیت و بررسی جدید ترین مطالب و خدمات کلینیک دکتر میر، با کلیک بر ایکون های سمت چپ سایت ، وارد صفحه اینستاگرام دکتر میر و کانال تلگرام ما شوید و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان ما در میان بگذارید .

 

 

6نکته برای کاهش و درمان زانو درد در افراد مسن

ابتلا به زانو درد پس از عبور از سن خاصی اجتناب ناپذیر است و  واقعیت این است که بخش قابل توجهی از جمعیت از آن رنج می برند و به دنبال درمان زانو درد هستند. با افزایش سن ، یک تغییر شدید در فعالیت بدنی و کاهش تحرک ایجاد می شود و از این رو مشکلات مختلفی از جمله زانو درد ایجاد می شود.

اگر شما یا شخصی از خانواده تان  به درد زانو مبتلا شده اید و سنتان در مرحله میان سالی می باشد،برای درمان زانو درد در افرادمسن باید 6نکته زیر را برای کاهش و درمان زانو درد در افراد مسن رعایت نمایید:

 

پیاده روی:

اولین درمان زانو درد در افراد مسن پیاده روی می باشد. همانطور که گفته شد ، عدم تحرک علت اصلی زانو درد در بیشتر موارد است. با افزایش سن ، افراد سالخورده تمایل دارند که حرکت بدنی خود را متوقف کنند.

سبک زندگی بی تحرک باعث می شود زانوها سفت و در نتیجه دردناک شوند.در نتیجه افراد مسن به منظور کاهش درد و درمان زانو درد میبایست پیاده روی را در برنامه ی هفتگی خود قرار دهند و از عدم تحرک بپرهیزند.

 

درمان زانو درد در افراد مسن

 

ماساژ درمانی:

ماساژ درمانی دومین درمان زانو درد در افراد مسن است.این راهکار به کاهش درد خفیف در زانو کمک می کند. مقداری روغن زیتون یا روغن ماساژ تهیه کنید و آن را در ناحیه زانو بمالید و مدتی ماساژ دهید.

پس از گذشت چندین بار و اعمال این روش به منظور درمان زانو درد شما تفاوت را احساس خواهید کرد. این روش را  حداقل دو بار در روز تکرار کنید.

درمان زانو درد در افراد مسن

مصرف کلسیم:

سومین روش درمان زانو درد در افراد مسن گنجاندن مصرف کلسیم در رژیم غذایی می باشد. شیر منبع غنی کلسیم است .بنابراین می توانید فرآورده های شیر را به میزان لازم به رژیم غدایی روزانه خود اضافه کنید. این روش به شما کمک می کند تا استخوان های خود را قوی تر کرده و از درد زانو یا هر نوع درد مفصلی خلاص شوید و رفته رفته منجر به درمان زانو دردتان شود.

درمان زانو درد در افراد مسن

درمان های ذکر شده کمی زمانبر می باشند و شما میبایست به منظور درمان سریعتر و قطعی به بهترین متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

 

کمپرس سرد:

 

درمان زانو درد در افراد مسن

استفاده از کمپرس سرد یک روش عالی و ساده برای خلاص شدن از زانو درد و تورم در زانو است و به عنوان چهارمین درمان زانو درد در افراد مسن به شمار میرود . کافی است قطعات یخ را درون یک حوله دستی بپیچانید و آن را به مدت حدود10 دقیقه در ناحیه دردناک زانو فشرده کنید. این روش باید به منظور اثر بخشی و کاهش درد چندین بار در روز تکرار شود .

 

مصرف زردچوبه:

 

زردچوبه به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار شناخته شده است. این ماده دارای خاصیت ضد التهابی و همچنین آنتی اکسیدانی است که به رهایی شما از زانو درد کمک می کند.

درمان زانو درد در افراد مسن

می توانید هر روز آن را به غذاهای مختلف و یا شیر اضافه کنید و یا کلا آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که زردچوبه مورد مصرف شما طبیعی و مرغوب می باشد.

 

کاهش وزن:

 

افزایش وزن در میانسالی منجر به بروز مشکلات متفاوتی از قبیل زانو درد ،آرتروز،دیسک و حتی بیماری های قلبی میشود.  اگر وزن شما بیشتر از حد مجاز در این سن است ، قبل از بدتر شدن باید به فکر کاهش مقداری چربی باشید. چاقی باعث افزایش وزن وارد شده به زانوها شده و منجر به درد شدید می شود.پس ششمین راهکار درمان زانو درد در افراد مسن کاهش وزن است.

درمان زانو درد در افراد مسن

اگرچه این نکات برای غلبه بر درد خفیف زانوها مفید است ، اما قطعاً راه حل دائمی نیست. اگر زانو درد شما شدید است و بیشتر اوقات دچار درد می شوید ، وقت آن است که به بهترین متخصص ارتوپدی مراجعه نموده و با او مشورت کنید.

حتما در نظر داشته باشید برای شناسایی ریشه مشکل و مشاوره متخصص به جای آزمایش و خطا ، به یک دکتر زانو درد خوب و باتجربه مراجعه کنید . اگر شما درد زانو و درمان زانو درد خود را نادیده بگیرید ، درد با افزایش سن بدتر می شود و خلاص شدن از آن تقریبا غیرممکن است و درمان زانو درد در افراد مسن با بی توجهی امکان پذیر نمیباشد.

بهترین زمان مراجعه به متخصص ارتوپدی خوب

 

درمان زانو درد در افراد مسن مراجعه به بهترین ارتوپد

 

زانو درد یک بیماری بسیار شایع است و با افزایش سن احتمال بروز آن افزایش می یابد.درمان زانو درد در افراد مسن از اهمیت بالایی برخوردار است. درد زانو علت های متفاوتی می تواند داشته باشد.

 

اینها می توانند از یک فشار ساده ، تا پارگی رباط مانند پارگی ACL یا حتی شرایطی مانند استئوآرتریت و یا آرتروز متغیر باشند. بسته به شرایط ، زانو درد می تواند هنگام راه رفتن ، خم شدن و یا بالا و پایین رفتن از پله ها بیشتر آشکار شود. درد می تواند در قسمت داخلی زانو یا در قسمت پشت زانو باشد.

آنجایی که این بیماری بسیار رایج است ، دانستناینکه چه موقع باید به بهترین پزشک ارتوپدی برای درد زانو مراجعه کنید ، دشوار است.به همین دلیل شما نیازمند یک مشاوره تخصصی برای تصمیم گیری درست هستید.

 

کلینیک دکتر میر با ارائه ی خدمات مشاوره ای رایگان می تواند شما را در انتخاب صحیح همراهی نماید.