درمان خانگی زانو درد در کودکان

برای درمان زانو درد در کودکان علاوه بر داروهای درمانی ، می توانید از درمان خانگی زانو درد در کودکان استفاده کنید تا درد زانو در کودک شما تا مراجعه به متخصص ارتوپدی کمی تسکین یابد. در زیر 9 درمان خانگی زانو درد در کودکان ذکر شده است که می توانید استفاده کنید:

استفاده از کمپرس سرد

پوست بید

عصاره های زنجبیل

سرکه سیب

فلفل دلمه ای

روغن خردل

زردچوبه

لیمو

سایر مواد گیاهی

کلینیک دکترمیر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

شما میتوانید به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

استفاده از کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد با استفاده از تکه های یخ در ناحیه زانوی آسیب دیده در کاهش دردها و تورم های زانو موثر است. این به این دلیل است که سرما رگ های خونی را منقبض می کند ، بنابراین جریان خون در ناحیه آسیب دیده کاهش می یابد.

پوست بید

168037484-H-768x525

دومین درمان خانگی زانو درد در کودکان استفاده از پوست بید می باشد.از این گیاه معمولی به طور منظم در درمان درد زانو در کودکان ، به ویژه برای التهاب و تب استفاده می شود. همچنین در مطالعاتی مشخص شده است که برای بیماران مبتلا به آرتروز می تواند مفید باشد. اما باید با احتیاط و تحت نظر دکتر زانو درد استفاده شود .

عصاره های زنجبیل

استفاده از عصاره ی زنجبیل در درمان خانگی زانو درد در کودکان بسیار مفید میباشد. این دارو همچنین ثابت کرده است که برای تسکین درد بیماران مبتلا به آرتروز نیز موثراست. زنجبیل حاوی ترکیبات ضد التهابی طبیعی است که تورم را کاهش می دهد. برای تسکین درد می توانید هر روز 2-3 بار قسمت آسیب دیده را با روغن زنجبیل ماساژ دهید. همچنین پزشک ممکن است عصاره زنجبیل را به همراه داروهای ضد التهاب تجویز کند.

542350909-H-768x525

سرکه سیب

چهارمین درمان خانگی زانو درد در کودکان استفاده از سرکه سیب میباشد.سرکه سیب دارای خواص قلیایی است که برای تسکین زانو درد در کودکان مفید است. نوشیدن 1-2 لیوان آب گرم مخلوط با نصف یا یک قاشق چای خوری سرکه سیب می تواند سموم اطراف ناحیه زانو را از بین ببرد و درد زانو در کودکان تسکین می یابد. همچنین می تواند با بازیابی مواد روان کننده در اطراف زانو ، انعطاف پذیری حرکات زانو را بهبود بخشد.

فلفل دلمه ای

این گیاه طبیعی حاوی کپسایسین است که تسکین دهنده طبیعی درد زانو در کودکان است. خواص طبیعی تسکین دهنده درد کپسایسین هنگام استفاده از خارج ، احساس گرمی به زانوی آسیب دیده می دهد ، بنابراین درد را کاهش می دهد.

برای مشکلات قدامی زانو توصیه می شود ، می توانید خمیر پودر فلفل قرمز و روغن زیتون درست کنید و هر روز آن را روی ناحیه آسیب دیده زانو به منظور درمان خانگی زانو درد در کودکان بمالید. روش دیگر ، شما می توانید فلفل را با سرکه سیب مخلوط کرده و مایع را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. برای تسکین فوری درد می توانید از انواع پمادها یا ژل های حاوی فلفل نیز استفاده کنید.

روغن خردل

ماساژ دادن زانو با روغن خردل می تواند باعث کاهش درد و التهاب و همچنین بهبود گردش خون در آن قسمت و کاهش درد زانو در کودکان شود.

زردچوبه

استفاده از زردچوبه همچنین یک درمان خانگی زانو درد در کودکان میباشد. زردچوبه حاوی ماده شیمیایی کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که هر دو برای تسکین درد مفید هستند.

9 درمان خانگی زانو درد در کودکان

نوشیدن یک لیوان آب گرم مخلوط با زنجبیل و زردچوبه می تواند به کاهش درد زانو  در کودکان کمک کند.

لیمو

لیمو حاوی اسید سیتریک است و یک درمان خانگی موثر برای کاهش درد زانو در کودکان میباشد.

یک پارچه نخی را با 1-2 قطعه لیمو بریده شده بپیچید ، پارچه را به روغن کنجد آغشته کنید و پارچه را به مدت 5-10 دقیقه در قسمت آسیب دیده زانو قرار دهید. روش دیگر ، نوشیدن یک لیوان آب لیمو گرم صبح زود نیز مفید است.

درمان خانگی زانو درد در کودکان

سایر مواد گیاهی

سایر مواد گیاهی مانند نمک اپسوم ، شنبلیله و روغن اوکالیپتوس نیز شناخته شده اند که در تسکین درد یا آسیب دیدگی زانو موثر هستند.

درمان خانگی زانو درد در کودکان فقط در موارد معمولی و تا قبل از مراجعه به پزشک ارتوپد مفید است.اما برای درمان قطعی و مطمئن شدن علت درد باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

9 درمان خانگی زانو درد در کودکان

پزشک معالج با انجام تست های تشخیصی علت درد زانو در کودک شما را تشخیص میدهد و بدون اتلاف وقت به درمان می پردازد.