درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

آیا درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو امکان پذیر است؟پاسخ این سوال این است که:درمان قطعی پاره شدن مینیسک زانو با مراجعه به متخصص ارتوپد امکان پذیر است. اما می توان به منظور کاهش درد از درمان های خانگی استفاده کرد. ما در این مقاله به بررسی 6 درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو میپردازیم.  

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

پاره شدن مینیسک زانو چه حسی دارد؟

  مانند بسیاری از آسیب های زانو ، پاره شدن مینیسک زانو نیز می تواند دردناک و ناتوان کننده باشد. متأسفانه ، این  مشکل بسیار رایج است. در حقیقت ، پاره شدن مینیسک زانو یکی از آسیب های غضروفی است که بیشتر در زانو رخ می دهد.

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

علائم پاره شدن مینیسک زانو عبارتند از: درد در زانو تورم مشکل خم شدن و صاف کردن پا گرفتگی زانو در ابتدا ، درد ممکن است شدید نباشد. اما به محض شروع التهاب ، احتمالاً زانوی شما کمی آسیب خواهد دید و درد آن شدید تر می شود. برای تشخیص و درمان پاره شدن مینیسک زانو ، پزشک  ارتوپد معاینه دقیق شما را انجام می دهد.

او می خواهد جزئیاتی درباره نحوه جراحت شما را بشنود. برای رد شکستگی استخوان و سایر مشکلات ، تست اشعه ایکس ممکن است لازم باشد. همچنین ممکن است به  ام ار ای نیاز داشته باشید ، که ارزیابی دقیق تری از غضروف زانو را امکان پذیر می کند.  

 

درمان  خانگی پاره شدن مینیسک زانو چیست؟

  درمان پاره شدن مینیسک زانو به اندازه و محل پارگی بستگی دارد. عوامل دیگری که بر درمان تأثیر می گذارند شامل سن ، سطح فعالیت و آسیب های مرتبط هستند.

قسمت بیرونی مینیسک که اغلب به آن “ناحیه قرمز” گفته می شود ، خون رسانی خوبی دارد و اگر پارگی کوچک باشد ، گاهی اوقات خود به خود بهبود می یابد. در مقابل ، دو سوم داخلی مینیسک ، معروف به “منطقه سفید” ، خون رسانی خوبی ندارد. اسیب در این منطقه به خودی خود بهبود نمی یابد زیرا این منطقه فاقد رگ های خونی برای وارد کردن مواد مغذی شفابخش است.  

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

خوشبختانه همه قسمت های مینیسک نیازی به جراحی ندارند. اگر زانوی شما قفل نشده است ، ثابت است و علائم آن برطرف می شود ، ممکن است درمان غیر جراحی کافی باشد. در این حالت برای سرعت بخشیدن به بهبودی و درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو ، می توانید از راه حل های زیر استفاده نمایید:  

 

به زانو استراحت دهید.

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

 

اگر درد زانو درد دارد  در جهت درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو، فعالیت های خود را محدود کنید. برای کمک به تسکین درد می توانید از عصا استفاده کنید.  

 

برای کاهش درد و تورم ، از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

درد لگن نشانه چیست؟

 

برای درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو این کار را به مدت 15-20 دقیقه هر 3-4 ساعت به مدت 2-3 روز یا تا زمانی که درد و تورم از بین برود ، انجام دهید.  

 

زانوی خود را ببندید.

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

برای کنترل تورم و درمان پاره شدن مینیسک زانو از باند الاستیک استفاده کنید. و هنگام نشستن یا دراز کشیدن مواظب زانوتان باشید.  

 

داروهای ضد التهاب مصرف کنید.

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی به کاهش درد و تورم کمک می کنند. با این حال ، این داروها می توانند عوارضی مانند افزایش خطر خونریزی و زخم داشته باشند. آنها باید فقط بعضاً و تحت نظر پزشک ارتوپد استفاده شوند.  

 

استفاده از ورزش های کششی و تقویت کننده

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

برای کمک به کاهش درد و التهاب در زانوی خود در جهت درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو از ورزش های کششی و تقویت کننده استفاده کنید. از پزشک ارتوپد خود بخواهید برای راهنمایی شما ، یگ برنامه ورزشی را توصیه کند.  

 

از فعالیت های ضربه ای مانند دویدن و پریدن خودداری کنید.

  اگر دچار پاره شدن مینیسک زانو شده اید از انجام کارها ی هیجانی و پر خطر همانند :پریدن،بالا و پایین رفتن از پله و فعالیت های این چنینی به شدت خودداری نمایید تا درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو به خوبی انجام پذیرد. این درمان های خانگی پاره شدن مینیسک زانو همیشه کافی نیستند.

 

اگر پارگی بزرگ ، ناپایدار یا با ایجاد علائم شدیدی همچون قفل شدن زانو باشد ، ممکن است برای ترمیم  و درمان پاره شدن مینیسک زانو به جراحی نیاز باشد. این روش معمولاً بسیار ساده است و شما اغلب می توانید در همان روز به خانه بروید. برای 85 تا 90 درصد افرادی که برای پاره شدن مینیسک زانو جراحی می شوند ، نتایج کوتاه مدت خوب و عالی است. اما در دراز مدت ، افرادی که آسیب بزرگی به مینیسک زانو دارند و قابل جبران نیست ، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای آرتروز زانو باشند.  

 

چه موقع زانوی من بهتر خواهد شد؟

  زمان بهبودی برای زانوی شما به عوامل مختلفی از جمله شدت پارگی مینیسک زانو بستگی دارد.استفاده از درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو روند درمان را تسریع میبخشد. بهبودی کامل از عمل جراحی ممکن است 4 تا 6 هفته طول بکشد ، این بستگی به نوع عمل انجام شده و همچنین سایر عوامل دارد.

 

اما به خاطر داشته باشید که افراد نیز با سرعت های مختلف بهبود می یابند.   در اکثر موارد ، از فیزیوتراپی پس از جراحی استفاده می شود تا عوارض و سرعت بهبودی را به حداقل برساند.در این مورد سرعت و میزان بهبودی پارگی مینیسک زانو به باتجربه بودن پزشک ارتوپد شما مربوط است.  

 

درمان خانگی پاره شدن مینیسک زانو

 

اگر تیم پزشکی شما موافقت کند ، می توانید فعالیت های جدیدی انجام دهید که درد زانو را هنگام بهبودی تشدید نکند. به عنوان مثال ، دوندگان می توانند شنا را امتحان کنند.

کلینیک دکترمیر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.