علت درد مچ دست

از رایج ترین درد های مفصلی درد مچ دست می باشد.یافتن علت درد مچ دست در درمان سریعتر و جلوگیری از بروز عوارض جبران ناپذیر و خطرناک نقش موثری دارد. اگر شما هم به این عارضه مبتلا شده اید و علت آن را نمیدانید با ما همراه باشید تا با 7 علت اصلی درد مچ دست آشنا شوید و جهت درمان سریعتر اقدام نمایید.

 

 

علت درد مچ دست

 

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری مچ دست همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

 

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام،اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

 

 

 

7 علت درد مچ دست

دست ها یکی از مهمترین و کاربردی ترین اعضای بدن می باشند که در طول روز از آنها بسیار استفاده میکنیم. بنابراین با گذشت زمان ، ممکن است احساس درد یا حساسیت در مچ دست کنید.

هنگامی که درد با استراحت و استفاده از کمپرس سرد برطرف نشود ، مراجعه به یک پزشک متخصص ارتوپدی که می تواند وضعیت شما را تشخیص دهد و یک برنامه درمانی برای مدیریت موفقیت آمیز علائم ایجاد کند ، اولین قدم خوب برای حل مسئله به معنای واقعی کلمه است.اگر شما هم به این درد مبتلا شده اید و نمی دانید علت درد مچ دست شما چه می تواند باشد؟ در اینجا پنج دلیل درد مچ دست آورده شده است.

 

 

علت درد مچ دست

 

 

1.روماتیسم مفصلی

آرتریت روماتوئید  یا همان روماتیسم مفصلی یک اختلال التهابی مزمن خودایمنی است که بدن شما به اشتباه به بافتهای مفصلی خود حمله می کند.

این علت درد مچ دست باعث درد ، تورم و حتی می تواند منجر به فرسایش استخوان شود. خوشبختانه با تشخیص صحیح و مراجعه به موقع به متخصص ارتوپدی می توانید علائم را کنترل کرده و درد و التهابی را که می تواند بر روی دست و مچ دست و سایر مفاصل بدن شما تأثیر بگذارد کاهش دهید. بدترین حالت ، ممکن است به شما توصیه شود که تحت عمل جراحی تعویض مفصل قرار بگیرید.

 

2.آرتروز

دومین علت درد مچ دست آرتروز می باشد.آرتروز در اثر سایش و پارگی ایجاد می شود. مشخصه آرتروز این است که غضروف محافظ ساییده می شود و باعث درد و التهاب شود.این دلیل درد مچ دست معمولاً افراد مسن را درگیر می کند اما در افراد بسیار فعالی که به دلیل فعالیت شدید مفاصل آنها به مرور زمان فرسوده شده است نیز شایع است.

 

گرچه معمولاً روی دستها تأثیر می گذارد اما میتواند روی مچ دست تأثیر بگذارد و دلیل درد مچ دست شود ، مخصوصاً اگر در گذشته به آن آسیب زده باشید.پس بهترین راه حل برای تشخیص دقیق علت درد مچ دست از میان همه ی علت های موجود مراجعه به متخصص ارتوپدی خوب است.

 

3.سندرم تونل کارپ

وجود سندرم تونل کارپال نیز میتواند علت درد مچ دست شود. سندرم تونل کارپال در اثر فشرده سازی عصب میانی که از طریق تونل مچ دست شما عبور می کند ، ایجاد می شود. علائم شامل درد ، سوزن سوزن شدن و بی حسی است که از زمان رسیدن عصب مدیان به طول بازو ، از دست به بازو تابش می کند.

 

سندرم تونل کارپال ممکن است به دلیل ناهنجاری در آناتومی مچ دست یا حرکات تکراری دست ایجاد شود و می تواند بسیار دردناک باشد ، که اغلب برای تسکین نیاز به مراجعه به پزشک ارتوپد و پیروی از دستورالعمل های ایشان را دارد.

 

4.کیست های گانگلیون

کیست های نرم ، گرد و پر از مایع که به دلیل این بیماری ایجاد می شوند ، در قسمت جلویی یا پشت دست مشاهده می شوند و دلیل درد مچ دست میشوند. این بیماری معمولاً با علائم درد ، تورم ، درد و ضعف در مچ دست همراه است. اگر علت درد مچ دست وجود این کیست ها باشد، درد هنگام استفاده از مچ دست بدتر می شود. تخلیه کیست و همچنین جراحی توسط متخصص ارتوپدی بسته به شدت آن ها می تواند به شما در بهبود درد کمک کند.

عارضه تنسینوویت میتواند علت درد مچ دست شود.این آسیب در اثر استفاده مکرر ، دردی را ایجاد می کند که  ازانگشت شست به مچ دست می رسد و با مشکل در حرکت دادن انگشتان شست ، چرخاندن مچ دستان ، دست زدن و گرفتن اشیا و بالا آمدن مشت مشخص می شود.

 

برخی فعالیت ها می توانند شرایط و درد مچ دست را بدتر کنند ، مانند نوشتن پیام کوتاه با انگشت شست و تایپ کردن و استفاده نکردن از صفحه لمسی. استراحت  دادن به مچ دست و مراجعه به پزشک در این مورد باعث ایجاد ثبات و کاهش درد می شود. با این وجود اگر وضعیت بدتر شود ، ممکن است جراحی مناسب باشد.

 

 

علت درد مچ دست

 

6.دیسک گردن

ابتلا به عارضه دیسک گردن میتواند منجر به  درد مچ دست شود.اگر به همراه درد دست درد در ناحیه گردن را هم احساس میکنید حتما و در اسرع وقت به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

 

7.استفاده نامناسب

استفاده بیش از حد و نادرست از دست ها و یا انجام کارهای تکراری و طولانی مثل تایپ کردن می تواند علت درد مچ دست شود. 7علت درد مچ دست در این مقاله ذکر شد.اما با توجه به اینکه علائم درد مچ دست در اکثر این علت ها بسیار مشابه است و تشخیص و درمان آنها توسط خود شخص میسر نیست،ضروری است که درد صورت مداومت و تشدید علائم شخص هرچه سریعتر برای جلوگیری از رشد و بروز عوارض جانبی ناشی از این عارضه به پزشک ارتوپد خوب مراجعه نماید تا در اسرع وقت درمان آغاز شود.

 

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری مچ دست همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.به منظور دریافت نوبت به لینک مربوطه که در بالای صفحه آمده مراجعه نمایید و یا از طریق راه های ارتباطی که در قسمت ارتباط با ما آمده شده است با کلینیک دکتر میر در تماس باشید.

 

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.