برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم

برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم؟ چه زمانی و با توجه به چه چیز هایی برای پا درد باید به پزشک مراجعه کرد؟ چگونه باید یک پزشک متخصص خوب پیدا کرد؟ این ها سوالاتی هستند که اگر شما و یا یکی از عزیزانتان دچار پا درد شده باشید، در ذهن شما ایجاد شده اند.

عوامل بسیار زیادی می توانند باعث ایجاد پا درد شوند که درمان هر یک از آن ها با دیگری متفاوت است. به همین دلیل است که اگر دچار پا دردی شده اید که بیش از سه روز طول کشیده است و درد آن رو به بهبودی نرفته است و یا این که درد بسیار شدید است و باعث ایجاد وقفه در زندگی شما شده است، باید برای درمان آن سریعا به فکر باشید و به پزشک مراجعه نمایید.

در این موارد ممکن است که درد نشانه ای از بیماری خطرناک تر مانند نوروپاتی های محیطی و یا آسیب های عصبی باشد.

پس اگر دچار پا درد شده اید، در ادامه با ما همراه باشید تا در ابتدا به شما در مورد این که برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنید مطالبی را در اختیار شما بگذاریم و سپس در مورد این که چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید و این که چگونه باید یک متخصص خوب پیدا کنید، مطالبی را در اختیار شما بگذاریم.

برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم

فهرست مطالب

برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

چه زمانی و با توجه به چه چیز هایی برای پا درد باید به پزشک مراجعه کرد؟

عواقب عدم درمان و یا تاخیر در مراجعه برای پا درد چیست؟

چگونه باید یک پزشک متخصص ارتوپد خوب پیدا کرد؟

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد پا درد شوند اما اغلب این موارد مربوط به عضلات، استخوان ها، تاندون ها، رباط ها و یا اعصاب پا است و در این حوزه ها پزشکان ارتوپد تخصص دارند.

به همین دلیل اگر شما هم دچار پا درد شده اید، باید به پزشک متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. پس از مراجعه به پزشک و انجام معاینات اولیه، پزشک سوالاتی را از شما در رابطه با علائمی که دارید و این که درد شما چگونه آغاز شده است می پرسد.

پس از آن نیز ممکن است که برای تشخیص های قطعی تر، نیاز باشد که چند آزمایش انجام دهید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصویر برداری با اشعه X
  • آزمایش MRI
  • آزمایش خون

پس از آن پزشک با بررسی دقیق تر آزمایش ها می تواند تشخیص دهد که دلیل پا درد شما چیست و سپس با توجه به دلیل ایجاد پا درد، شدت آن و عوامل دیگری مانند سن و جنسیت شما، درمان را برای شما آغاز می کند.

چه زمانی برای پا درد باید به پزشک مراجعه کرد؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، اگر دچار پا درد خفیف و یا متوسطی شده اید که پس از گذشت سه روز درد کاهش نیافته است و یا این که رو به افزایش است، بهتر است که هر چه سریع تر برای درمان به پزشک مراجعه نمایید.

اما اگر درد پس از یک حادثه ایجاد شده باشد که بسیار شدید باشد تا حدی که نتوانید بر روی پاهای خود راه بروید و یا این که درد باعث شده باشد که از زندگی روزمره عقب بیفتید، بهتر است که هرچه سریع تر به فکر مراجعه به پزشک باشید.

همچنین گاهی اوقات در کنار پا درد، نشانه ها و علائم دیگری نیز نمایان می شوند که وجود آن ها نشان دهنده یک بیماری خطرناک است و اگر شما نیز این علائم را همراه با پا درد خود مشاهده کردید، باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید:

  • تورم در پای آسیب دیده و یا در هر دو پا
  • تب
  • درد هنگام راه رفتن
  • مشاهده رگ های واریسی
  • قرمز شدن پا و داغ بودن ناحیه آسیب دیده
  • رنگ پریدگی پا و احساس خنکی در حین لمس پا
  • مشکل در تنفس
  • بی حسی و یا گزگز پا و یا لگن
  • کاهش و یا از دست دادن کنترل مثانه و روده
  • در هنگام ایجاد آسیب، صدای در رفتگی را از پای خود شنیده اید

اگر این علائم را مشاهده کردید، بهتر است که هر چه سریع تر برای تشخیص و درمان مشکل خود به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه نمایید.

عواقب عدم درمان و یا تاخیر در مراجعه برای پا درد چیست؟

به طور کلی، پا درد یک درد شایع است که هر انسانی در طول زندگی اش حداقل چندین بار آن را تجربه خواهد کرد. پا درد در اغلب اوقات خطرناک نیست و با استراحت کردن و درمان های اولیه ای مانند قرص های ضد التهاب و مسکن درمان می شود.

 اما گاهی اوقات اگر علامت هایی که پیش تر برای شما قرار دهیم همراه پا درد ظاهر شوند و یا این که درد پا مزمن باشد و بیش از 3 روز از ایجاد آن گذشته باشد و کاهش نیافته باشد، ممکن است که پا درد نشان دهنده یک بیماری خطرناک تر مانند نوروپاتی های محیطی، عفونت و یا آسیب دیسک کمر باشد.

اگر به این گونه موارد به درستی رسیدگی نشود و درمان آن ها سریعا آغاز نشود، ممکن است که خطرات بسیار زیادی برای فرد ایجاد کنند. از طرفی شما با عدم درمان و یا تاخیر در مراجعه برای درمان این موارد، به بیماری اجازه پیشرفت می دهید و به همین دلیل درمان اصلی سخت تر و پر هزینه تر خواهد شد.

از جمله آسیب هایی که ممکن است با عدم رسیدگی به پا درد ایجاد شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش و یا از دست دادن کنترل مثانه و روده
  • از دست دادن حس در پا
  • عفونی شدن کل پا و پخش شدن عفونت در بقیه بافت ها
  • فلج شدن قسمتی یک و یا هر دو پا
  • ایجاد لنگش دائمی در فرد

در مواردی مانند عفونت ها، اگر عامل بیماری سریعا درمان نشود، عفونت آن قدر پیشرفت می کند که تمامی پا را درگیر می کند و کار به جایی خواهد رسید که تنها راه درمان، قطع پای عفونی است تا عفونت به دیگر بافت های بدن نرسد.

چگونه باید یک پزشک متخصص ارتوپد خوب پیدا کرد؟

خب تا به این جا مشخص شد که برای تشخیص و درمان علت پا درد، باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه نمایید. اما سوال بعدی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شده باشد این است که چگونه باید یک دکتر متخصص خوب پیدا کرد؟

برای این کار، شما باید وقت بگذارید و در مورد این موضوع تحقیق کنید. شما می توانید با در نظر گرفتن چند موضوع، در نهایت پزشک متخصص ارتوپد مناسب با شرایط خود را پیدا کنید که در ادامه برخی از این موارد را برای شما توضیح می دهیم.

پرس و جو از آشنایان

یکی از پایه ای ترین کار هایی که هر نفر در ابتدا برای پیدا کردن پزشک متخصص خوب می کند این است که از آشنایان خود در این مورد سوال کند.

این کار به این دلیل خوب است که شما می توانید از تجارب دیگران در این زمینه استفاده کنید تا مشکلات آن ها برای شما ایجاد نشود و اگر در طول درمان پزشک خوبی پیدا کرده اند، به آن پزشک مراجعه نمایید.

توجه داشته باشید که شما باید از کسی در این مورد سوال کنید که خود و یا یکی از نزدیکانش در گذشته دچار پا درد شده است و توانسته است با مراجعه به پزشک مشکل خود را حل کند. پس اولین کاری که می توانید برای پیدا کردن پزشک متخصص ارتوپد خوب انجام بدهید این است که از آشنایان خود درباره این مورد پرس و جو کنید.

تخصص بالا و بروز بودن پزشک

خب این کاملا طبیعی است که هر چه تخصص بالا تر باشد، قدرت پزشک در عمل نیز بهتر است. از طرف دیگر، این که پزشک به تجهیزات روز دنیا نیز مجهز باشد می تواند تشخیص و درمان راحت تری را انجام بدهد.

پس تخصص بالا در کنار به روز بودن پزشک و استفاده از تجهیزات بروز نیز برای انتخاب پزشک بسیار مهم است.

تجربه بالای پزشک

درست است که تخصص بسیار مهم است، اما به تنهایی کافی نیست. در کنار تخصص باید تجربه پزشک نیز بالا باشد. هر چه که تجربه پزشک بالاتر باشد، تشخیص های او دقیق تر و درمان های او موثر تر خواهند بود.

پس در کنار تخصص و به روز بودن پزشک، بالا بودن تجربه نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

تحت پوشش بیمه بودن

با توجه به اوضاع اقتصادی و بالا بودن هزینه های درمان برای اغلب مردم، برای بسیاری از افراد کمتر هزینه کردن بسیار مهم است. پس اگر دغدغه مالی دارید، بهتر است که تحت پوشش بیمه بودن پزشک و یا مجموعه ای که به آن مراجعه می کنید را نیز در نظر بگیرید.

برای این کار شما می توانید هم از پزشک و یا مرکز مورد نظرتان این که تحت پوشش بیمه هستند و یا خیر را بپرسید و هم می توانید با مراجعه به سایت و یا نمایندگی بیمه خود، مراکز تحت پوشش آن بیمه را مشاهده کنید و از طریق آن لیست پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برتری کلینیک های تخصصی

به طور کلی می توان گفت که کلینیک های تخصصی عملکرد بهتری نسبت به بیمارستان ها و پزشکان متخصص از خود ارائه می دهند و دلیل آن هم این است که معمولا در کلینیک های تخصصی، خدمات جامع تری ارائه می شود.

به طور مثال، ممکن است که شما در طول درمان، به بریس، کفش و یا کف پوش طبی نیاز داشته باشید. اگر به کلینیک های تخصصی مراجعه کرده باشید، احتمالا می توانید در همان جا و زیر نظر پزشک متخصص خود به خرید بپردازید. اما اگر به بیمارستان ها و یا مطب های خصوصی مراجعه کرده باشید، ممکن است که نیاز باشد برای خرید به داروخانه ها مراجعه کنید.

همچنین برخی از کلینیک های تخصصی ارتوپدی مانند کلینیک ما، در صورتی که بریس طبی مورد نیاز بیمار در بازار وجود نداشته باشد، می توانند به صورت اختصاصی برای بیمار آن را ایجاد کنند.

از دیگر خدمات کلینیک های تخصصی می توان به تکمیل بودن کادر آن ها اشاره کرد. به طور مثال در این کلینیک ها به جز پزشک متخصص ارتوپدی، پزشک جراح و حتی گاهی اوقات متخصص بی هوشی نیز وجود دارند و در صورت نیاز می توانید از تخصص آن ها نیز استفاده کنید.

خوش رفتار بودن پزشک

ممکن است که برای درمان علت پا درد خود، نیاز داشته باشید که چندین جلسه به پزشک مراجعه نمایید. به همین دلیل است که خوش رفتار و خوش اخلاق بودن پزشک بسیار مهم می شود. یک پزشک خوش اخلاق و خوش رفتار می تواند روحیه شما را تقویت کند و باعث شود که درمان شما آسان تر شود.

اما پزشک بد اخلاق باعث بدتر شدن روحیه شما می شود و درمان برای شما ناراحت کننده خواهد شد.

دسترسی آسان به پزشک

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، ممکن است که در طول درمان نیاز باشد که چندین مرتبه به پزشک ارتوپد خود دوباره مراجعه کنید. به همین دلیل است که بهتر است دسترسی پزشک برای شما آسان باشد تا در طول درمان نیاز به طی کردن راه طولانی برای هر جلسه نباشد.

همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که ممکن است شما ساعات خاصی بیکار باشید و بتوانید به پزشک مراجعه کنید و باید بررسی کنید که پزشک در ساعات فراغت شما می تواند شما را پذیرش کند یا خیر.

جمع بندی مطالب و سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا به جواب سوالات شما در رابطه با پا درد مانند “برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم ؟” پاسخ بدهیم تا اگر دچار پا درد شده اید، بدانید که باید چه کاری انجام دهید.

همان طور که خواندید، برای پا درد باید به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه نمایید، به همین منظور اگر دچار پا درد شده اید که بیش از سه روز طول کشیده است و یا علائم نگران کننده ای همراه با آن ایجاد شده اند، می توانید برای تشخیص علت و سپس در صورت نیاز درمان مشکل، همین الان به کلینیک تخصصی ارتوپدی ما مراجعه کنید تا تشخیص به صورت کاملا تخصصی و دقیق انجام شود و سپس در صورت نیاز، درمان را در سریع ترین حالت ممکن آغاز کنید تا مشکلات بزرگتری برای شما ایجاد نشود.

برای اطمینان از تشخیص صحیح نیز می‌توانید به کلینیک تخصصی ما مراجعه کرده و تحت نظر متخصصانی حاذق معاینه و درمان شوید.

مجموعه ارتوپدی ما با بهره مندی از به روزترین تجهیزات پزشکی و متخصصین ارتوپدی متبحر برای درمان انواع بیماری های ارتوپدی در خدمت شما عزیزان است.