اوزون تراپی دیسک کمر

اوزون تراپی دیسک کمر یکی از درمان های موثر و ساده برای بهبود این عارضه است.اگر از کمر درد رنج میبرید ضروریست در جهت درمان دیسک کمر و پیشگیری از پیشرفت این درد و علت آن به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید و تحت درمان قرار بگیرید.ما در این مقاله به درمان اوزون تراپی دیسک کمر میپردازیم.

Ozone-therapy-lumbar-disc

اوزون تراپی دیسک کمر چیست؟

تزریق اوزون تراپی یک روش درمانی است که در آزمایشات تحقیقاتی تجربی برای درمان کمردرد همراه با فتق دیسک نخاع یا سایر مشکلات ساختاری ستون فقرات بررسی شده است. این یک روش موثر برای بهبود دیسک کمر می باشد.

گاز اوزون با سوزن از طریق پوست وارد بدن شده و در نزدیکی ستون فقرات در ناحیه درد آزاد می شود. تزریق با راهنمایی تصویربرداری در زمان واقعی ، مانند توموگرافی رایانه ای انجام می شود . در حالی که ممکن است از چند روش مختلف برای تزریق استفاده شود ، معمول ترین آن تزریق گاز به طور مستقیم به غضروف دیسک است. در حین تزریق اوزون تراپی دیسک کمر و بلافاصله بعد از آن ، تیم جراحی از روش های تصویربرداری برای مشاهده گاز هنگام حرکت در منطقه و محل قرارگیری سوزن استفاده می کند.

اوزون تراپی چیست؟

کاربرد-جالب-ژله-در-درمان-دیسک-کمر

درمان اوزون تراپی پزشکی فرایندی است که از گاز اکسیژن در شکل ناپایدارO3 استفاده می کند ، نه فرم O2 پایدارتر برای درمان شرایط پزشکی. (O2 نوعی اکسیژن در هوای تنفسی ماست).

آزمایش های تحقیقاتی شامل روش های مختلفی برای تجویز اوزون تراپی پزشکی است.استفاده از این روش میتواند به عنوان گاز تزریق می شود ، یا به صورت موضعی به عنوان ژل استفاده شود و یا از طرق دیگر تحویل داده شود. تکنیک مورد استفاده باید از پارامترهای تعیین شده و تجویز شده توسط متخصص ستون فقرات پیروی کند.

سازوکاری که اوزون تراپی درمانی ممکن است برای بیماری های مختلف کار کند اما کاملاً شناخته نشده است. در زمینه کمر درد ، محققان پیشنهاد می کنند که مولکولهای O3 یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که ممکن است درد و التهاب را کاهش دهد و باعث بهبود درد ستون فقرات یا برجستگی دیسک شود.

هدف اوزون تراپی دیسک کمر

درد مزمن کمر به دلیل مشکلات ستون فقرات با استفاده از روشهای مختلفی مانند فیزیوتراپی ، داروهای خوراکی و تزریقات موضعی – از جمله بلوک های عصبی و استروئیدها – کنترل می شود. جراحی نیز یک گزینه درمانی است ، اگرچه همیشه نتایج خوبی ندارد و ممکن است منجر به تجدید نظر در ستون فقرات شود.

مشکلات ستون فقرات ناشی از درد ، که بیشتر در افراد بالای 65 سال دیده می شود ، فعالیت های بدنی را محدود می کنند. غالباً ، با این شرایط ستون فقرات ، استخوان های ستون فقرات یا دیسک های غضروفی بین مهره های ستون فقرات ، عصب های نخاعی و سایر ساختارهای نزدیک به ستون فقرات را فشرده می کند و باعث درد می شود. استفاده از روش اوزون تراپی دیسک کمر درد و التهاب را کاهش میدهد و در موارد فتق دیسک باعث بهبود وضعیت میشود. هدف اوزون تراپی دیسک کمر کاهش درد،التهاب و جلوگیری از پیشرفت بیماری می باشد.

در درمان کمردرد مزمن ، تزریق اوزون تراپی در شرایط فتق دیسک ، تنگی نخاع (باریک شدن ستون فقرات در اطراف نخاع) و سندرم جراحی شکست خورده مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیقات ، این روش به عنوان مکمل سایر درمانهای کمردرد ، مانند تزریق استروئید یا بیهوشی استفاده می شود.

نتایج یک مطالعه پیگیری 10 ساله در بیمارانی که تحت درمان با تزریق اوزون تراپی آزمایشی برای فتق دیسک با کمردرد مزمن قرار گرفتند ، نشان داد که این روش ایمن بوده و به آنها کمک می کند تا از جراحی جلوگیری کنند.

خطرات اوزون تراپی دیسک کمر

در حالی که برخی مطالعات نشان داده اند که تزریق اوزون تراپی دیسک کمر ، در بیشتر موارد ، بی خطر است ، اما نگرانی هایی در مورد عوارض جانبی و ناهماهنگی در مورد تکنیک های تزریق وجود دارد.این روش ممکن است در صورت انجام نشدن توسط متخصص ارتوپدی خوب عوارضی از جمله عفونت ستون فقرات و همچنین با عوارض جانبی نادر مانند آسیب قلبی و آمبولی ریوی همراه باشد.به همین دلیل باید دقت کنید و به متخصص ارتوپدی خوب مراجعه کنید.در صورت یافتن و مراجعه به بهترین متخصص ارتوپدی هیچ عارضه خطرناکی شما را تهدید نمیکند.

دوره نقاحت پس از اوزون تراپی دیسک کمر چگونه است؟

پس از درمان گزارش ها حاکی از آن است که شرکت کنندگان در مطالعات تجربی معمولاً عوارض مکرری را تجربه نکرده اند. به آنها اجازه داده شد بعد از یک هفته فعالیت هایی مانند بازگشت به کار یا فیزیوتراپی را از سر بگیرند.

برای اوزون تراپی باید به چه متخصصی مراجعه کرد؟

برای انجام اوزون تراپی دیسک کمر باید در قدم اول کمی زمان بگذارید و بهترین متخصص ارتوپدی را بیابید.پس از آن باید در اسرع وقت و به منظور جلوگیری از بروز عوارض جبران ناپذیر و یا هرگونه آسیب به نخاع به آن متخصص مراجعه نمایید و سریعا مراحل درمانیتان را آغاز کنید.

اوزون تراپی دیسک کمر