آرتروز گردن و دست درد

برخی از افراد مبتلا به آرتروز گردن به هیچ وجه علائمی ندارند. آرتروز گردن و درد دست زمانی رخ میدهد که بیماری در حال گسترش است و نیازمند رسیدگی سریع می باشد. در صورت مشاهده درد دست در کنار آرتروز گردن باید حتما در اسرع وقت به منظور جلوگیری از پیشرفت بیشتر بیماری به متخصص ارتوپدی خوب مراجعه نمایید.

آرتروز گردن و دست درد

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی،  انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.به منظور دریافت نوبت کلیک نمایید.

علائم آرتروز گردن

بیشتر افراد حداقل برخی از ناراحتی ها و علائم را در صورت ابتلا به آرتروز گردن تجربه می کنند. به طور معمول درد و سفتی مزمن. با پیشرفت بیماری ، علائم دیگری نیز ممکن است ایجاد شود ، به خصوص اگر اعصاب نخاعی یا نخاع درگیر شوند.

به طور مثال در صورت پیشرفت زیاد بیماری آرتروز گردن و دست درد مشاهده میشود که باید سریعتر به منظور جلوگیری از بروز عوارض جبران ناپذیر به پزشک ارتوپدی مراجعه نمایید.علائم آرتروز گردن به شرح زیر میباشد:

• گردن دردی که با فعالیتی که فرد به حالت ایستاده انجام میدهد ، بدتر شود.

• گردن دردی که به بازو یا دست ها تابش می کند.

• بی حسی ، سوزن سوزن شدن و ضعف در بازوها ، دست ها ، انگشتان ، پاها

• ضعف در پاها ، مشکل در راه رفتن ، از دست دادن تعادل

• از دست دادن کنترل مثانه یا روده

• ایجاد صدا در گردن هنگام حرکت

آرتروز گردن و درد دست

آرتروز گردن دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – تخریب مفاصل ، مهره ها و دیسک ها در قسمت گردنی ستون فقرات که می تواند منجر به درد ، التهاب و حتی اختلال شود. این بیماری معمولاً افراد بالای 50 سال را درگیر می کند و با افزایش سن وخیم تر می شود. بیش از 85٪ افراد بالای 60 سال به این بیماری مبتلا هستند.

علائم می تواند از هیچ تا درد و سفتی باشد و عوارض جدی مانند از دست دادن تعادل در صورت گرفتگی نخاع ایجاد می شود.به محض تشخیص آرتروز گردن توسط متخصص ارتوپدی ، به احتمال زیاد از طریق ترکیبی از معاینه فیزیکی و آزمایش تصویربرداری ، پزشک  ارتوپد می تواند یک برنامه درمانی متناسب به شما ارائه دهد. درمان می تواند به معنی دارو ، فیزیوتراپی و / یا جراحی باشد.

آرتروز گردن و دست درد

آرتروز گردن و درد دست در صورت پیشرفت آرتروز نمایان میشود و درمان آن نیازمند مراجعه سریع به پزشک ارتوپدی می باشد.آرتروز گردن و دست درد همچنین می تواند خواب و توانایی کار یا انجام فعالیتهای معمول روزانه را تحت تأثیر قرار دهد.

و همچنین منجر به برخی شرایط ناتوان کننده و اغلب دائمی شود. یکی دیگر از این موارد تنگی نخاع است که در آن استئوفیت ها (خارهای استخوان) در داخل مهره ها رشد می کنند و مجرای مهره ها را برای نخاع باریک می کنند. علائم می تواند شامل درد ارجاعی یا درد تیز در بازوها و پاها (رادیکولوپاتی) ، عدم توانایی راه رفتن با سرعت بالا و مشکلات در مهارت های حرکتی خوب باشد.

تشخیص دقیق آرتروز گردن

به منظور تشخیص آرتروز گردن و درد دست ، متخصص ارتوپدی با گرفتن شرح حال پزشکی شروع به کار می کند. ایشان درباره علائم شما سوال خواهد کرد ، مانند زمان شروع ، چه چیزی باعث می شود درد بدتر یا بهتر شود و غیره. در مرحله بعدی ، آنها یک معاینه بدنی برای ارزیابی دامنه حرکت در گردن شما و بررسی رفلکس ها و عملکرد عضلات در بازوها و پاها و دست  های شما انجام می دهند.

آنها ممکن است شما را در حال راه رفتن تماشا کنند تا ببینند آیا چیزی در راه رفتن شما مشکل است یا خیر .که این کار می تواند فشرده سازی بر نخاع شما را نشان دهد. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد محل دقیق و میزان آسیب به ستون فقرات گردنی ، آزمایش تصویربرداری ضروری است.

اینها ممکن است شامل عکسبرداری با اشعه ایکس ، توموگرافی کامپیوتری (CT) یا MRI برای نشان دادن استخوان ها ، دیسک ها ، عضلات و اعصاب گردن و نخاع باشد. میلوگرافی نحوه تعامل خار و دیسک استخوان با اعصاب فردی را نشان می دهد. الکترومیوگرافی نشان می دهد که اعصاب چقدر سیگنال های ارتباطی بین نخاع و عضلات را دارند.

درمان  آرتروز گردن و دست درد چگونه صورت میگیرد؟

هدف اصلی از درمان آرتروز گردن و درد دست ، جلوگیری از فشرده سازی عصب و بازیابی عملکرد است ، اما رویکردی متناسب با همه وجود ندارد. اگر مبتلا به آرتروز گردن و درد دست باشید ، برنامه درمانی شما از اجزایی تشکیل خواهد شد که بطور خاص علائم و سایر عوامل فردی را هدف قرار می دهد.

به همین دلیل اولین قدم برای درمان آرتروز گردن و درد دست مراجعه به موقع به متخصص ارتوپدی می باشد. گزینه های درمانی آرتروز گردن و دست درد شامل استراحت و بی حرکتی گردن و داروهایی مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا تزریق کورتون تحت نظر پزشک ارتوپدی می باشد.

آرتروز گردن و دست درد

برای آرتروز شدید گردن و دست درد ، داروهای شل کننده عضلات یا داروهای ضد درد نیز ممکن است تجویز شود. برای برخی از افراد ، داروهای ضد تشنج ممکن است باعث آسیب دیدگی عصب شود. داروهای ضد افسردگی نیز می توانند مفید باشند.

فیزیوتراپی ،کمپرس گرم یا سرد درمانی و ورزشهای کششی و تقویت کننده برای گردن و شانه ها و ماساژ درمانی ممکن است توصیه شود. روش های جراحی احتمالی ممکن است شامل برداشتن استخوان ، خار استخوان یا بافت دیسک باشد که ممکن است باعث فشرده سازی اعصاب نخاع شود.