برای درد ستون فقرات به چه دکتری باید مراجعه کرد؟

برخی از بیماران سوال می کنند که برای درد ستون فقرات به چه دکتری باید مراجعه کرد؟  چنانچه کمر درد شدید باشد و همراه با بی حسی یا گزگز باشد و با استراحت کردن و مصرف برخی مسکن ها تسکین پیدا نکند و یا اینکه درد ستون فقرات به دلیل تصادفات رانندگی یا سقوط از ارتفاع و … اتفاق بیفتد نیاز است که سریعا به پزشک مراجعه کنید، چرا که این علائم نشان از یک مشکل جدی هستند و نیاز به درمان سریع دارند.

از آنجایی که درد ستون فقرات معمولا به دلیل مشکلات عضلانی-اسکلتی است، بهترین دکتر ستون فقرات همان بهترین متخصص ارتوپدی است که در یک کلینیک ارتوپدی مجهز به به روز ترین تجهیزات روز دنیا فعالیت دارد.

چنانچه پس از استراحت چند روزه همچنان کمر درد دارید می توانید با کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی  ما تماس حاصل فرمایید تا در اولین فرصت توسط بهترین متخصصین ستون فقرات در تهران معاینه شوید و در سریعترین زمان ممکن علت درد تشخیص داده شود و بهترین روش درمانی برای شما انتخاب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرمایید.

برای درد ستون فقرات به چه دکتری باید مراجعه کرد؟

کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی ما با بهره مندی از بهترین متخصصین ستون فقرات و بهترین تجهیزات پزشکی در زمینه تشخیص و درمان انواع کمر دردها در خدمت شما عزیزان است.

دلیل کمر درد چیست؟

کمر درد؛ دردی بسیار شایع در تمامی سنین است که می تواند به صورت درد مزمن یا شدید باشد. دلایل متعددی باعث کمر درد می شوند که برخی از رایج ترین دلایل ایجاد کمر درد عبارتند از:

• اسپاسم عضلانی؛

• افزایش سن؛

• دیسک کمر؛

• عصب سیاتیک؛

• بارداری؛

• افزایش سن؛

• گودی کمر؛

• ناهنجاری های ستون فقرات؛

• بلند کردن اجسام سنگین؛

• اضافه وزن؛

• ایستادن یا نشستن های طولانی مدت؛

• و ….

برای بررسی علت دقیق درد کمری نیاز است که پزشک متخصص مراجعه کنید تا ایشان پس از معاینات فیزیکی و بررسی تصاویر ام آر آی و اشعه ایکس تشخص درست را انجام دهد و اقدام به درمان کند.

چه زمانی به دکتر کمر درد مراجعه کنیم؟

در صورتی که کمر دردتان همراه با علائم زیر است سریعا به پزشک مراجعه کنید:

• دردی که به اندام های تحتانی انتشار پیدا کرده است. (درد سیاتیک)

• تشدید درد در زمان خم شدن، سرفه یا عطسه کردن (بیرون زدگی دیسک)

• احساس بی حسی و گز گز در دست ها و پاها؛

• اختلالات گوارشی؛

• کمردردی که همراه با سوزش ادرار و تب باشد (کمر دردهای التهابی)

در برخی موارد نیز دلیل کمر درد می تواند تومور نخاعی باشد که علائم آن عبارتند از:

• دردی که صبح ها شدت پیدا می کند.

• دردی که با استراحت یا مصرف دارو بهبود پیدا نمی کند.

• بی حسی و ضعف شدید عضلانی؛

• اختلال در عملکد روده و مثانه؛

در صورت مشاهده چنین علائمی سریعا به بهترین متخصص ستون فقرات مراجعه کنید. چرا که در صورت عدم درمان این اختلالات عوارض غیرقابل جبرانی اعم از فلج و معلولیت رخ می دهد. در ادامه شما را با پزشکان متخصصی که تخصص کافی در درمان انواع کمر دردها دارند آشنا خواهیم کرد.

برای کمر درد به چه دکتری مراجعه کنیم؟

چنانچه کمر درد شما خفیف باشد و با استراحت چند روزه بهبود پیدا کند ممکن است به دلیل فعالیت های شدید بدنی باشد. اما چنانچه درد کمر شما شدید باشد و پس از چندین هفته بهبود پیدا نکرده باشد نیاز است که به پزشک مراجعه کنید. اما برای کمر درد به چه دکتری باید مراجعه کرد؟

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم اکثر دردهای مربوط به ستون فقرات و کمر دردها به دلیل مشکلات عضلانی-اسکلتی است، بنابراین در هنگام کمر درد بهترین دکتر کمر درد برای شما همان بهترین متخصص ارتوپدی است که در یک کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی فعالیت دارد.

متخصصین ارتوپدی در زمینه تشخیص، درمان، کنترل، پیشگیری و توان بخشی مشکلات، آسیب ها و بیماری های اسکلتی و عضلانی تخصص دارند. بنابراین از آنجا که کمر هم شامل سیستم اسکلتی و عضلانی می شود؛ تشخیص و درمان کمر درد توسط متخصص ارتوپدی انجام می گیرد.

بهترین متخصص ارتوپدی پس از معاینات و تصویربرداری های لازم علت کمر درد بیمار را پیدا می کند و سپس بهترین روش درمانی را با کمترین عوارض برای بهبود شرایط بیمار انتخاب می کند.

روش های تشخیصی بیماری های ستون فقرات توسط بهترین متخصص ستون فقرات

بهترین متخصص ستون فقرات برای تشخیص مشکلات ستون فقرات از آزمایشات و تصویربرداری های زیر ممکن است استفاده کند:

MRI: توسط ام آر آی پزشک می تواند از سلامت ستون فقرات و تنگ بودن یا نبودن کانال نخاعی مطمئن شود. همچنین اسکن MRI می تواند آسیب های قبلی ستون فقرات که بهبود پیدا کرده اند و سایر جزئیات ستون فقرات را به دقت نشان دهد در حالی که عکسبرداری با اشعه ایکس چنین امکاناتی ندارد.

میلوگرام: میلوگرام نوع خاصی از اشعه ایکس است که؛ توسط رنگی که به مایع نخاعی تزریق می شود، تشخیص تنگی کانال نخاعی انجام می گیرد.

توپوگرافی کامپیوتری: این روش یک روش کاملا بی ضرر است که از اشعه ایکس برای ایجاد یک تصویر سه بعدی و بررسی کانال نخاعی استفاده می شود.

در آخر

بهترین پاسخ این سوال که؛ برای درد ستون فقرات به چه دکتری باید مراجعه کرد؟ این است که؛ از آنجا که دلیل اکثر دردهای کمری به دلیل مشکلات استخوانی و عضلانی است بنابراین بهترین گزینه برای شما متخصصین ارتوپدی هستند. بنابراین با مراجعه به بهترین کلینیک ارتوپدی می توانید از خدمات این مجموعه برای درمان درد ستون فقرات بهره مند شوید.

کلینیک فوق تخصصی ارتوپدی ما با بهره مندی از بهترین متخصصین ستون فقرات و بهترین تجهیزات پزشکی در زمینه تشخیص و درمان انواع کمر دردها در خدمت شما عزیزان است.