درد دست چپ و استرس

درد دست چپ و استرس؛ وجود ارتباطی تنگانگ میان اختلالات اضطرابی یا تنش عضلانی و درد دست

درد دست چپ و استرس به یکدیگر مرتبط می باشند. اضطراب می تواند باعث درد در بازوی چپ شود. اگر به دلیل حمله هراس یا تنش عضلانی باشد ، احتمالاً موقتی است ، اما افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی نیز ممکن است درد مزمن را تجربه کنند. اضطراب یک بیماری قابل درمان است. یک پزشک ارتوپدی ممکن است درمان ، داروها یا روش های کنترل استرس را برای کمک به شما پیشنهاد دهد.

Left-hand-pain-and-stress

درد دست چپ و استرس

اضطراب و حملات ترس می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم جسمی از جمله درد دست چپ شود. برخی از افراد مبتلا به اضطراب ممکن است درد بازوی چپ را تجربه کنند. با مراجعه به متخصص ارتوپدی و اطمینان یافتن از علت درد و شروع مراحل درمان فرد رفته رفته بهبود می یابد.اختلالات اضطرابی شایع ترین شکل بیماری روانی است.

درد دست چپ و استرس

تشخیص اینکه کسی دچار حمله قلبی شده یا حمله ترس دارد ، می تواند مشکل باشد. اگر علائم فردی شامل درد بازو یا قفسه سینه ، تنگی نفس ، حالت تهوع ، سرگیجه یا تعریق است ، باید سریعا با اورژانس تماس بگیرد.

کلینیک دکترمیر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی، انواع تست های تشخیصی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید. همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام،اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

آیا استرس باعث درد دست چپ می شود؟

در خصوص ارتباط درد در دست چپ و استرس باید بگوییم استرس و اضطراب از چند طریق می تواند باعث درد شود. برای برخی از افراد ، این درد ممکن است در بازوی چپ و دست چپ ظاهر شود. طبق انجمن اضطراب و افسردگی، افراد مبتلا به اضطراب اغلب دچار درد مزمن ناشی از تنش عضلانی ، درد و یا سردرد می شوند

در نتیجه در پاسخ به این پرسش که آیا استرس می‌تواند باعث درد در دست سمت چپ شود، باید گفت ممکن است در بازوها تنش یا درد ایجاد شود. افرادی که اضطراب را تجربه می کنند نیز ممکن است دچار حملات هراس شوند. حملات هراس ، یا حملات اضطرابی، دوره های اضطراب شدید هستند. آنها می‌توانند علائمی شبیه به حمله قلبی مانند درد قفسه سینه ، درد بازو ، ضربان قلب سریع و تنگی نفس ایجاد کنند.

درمان درد دست چپ و استرس

نحوه برخورد فرد با این علامت به عوامل ایجاد کننده درد دست چپ و استرس بستگی دارد. اگر درد بازو به دلیل اضطراب یا بیماری روانی دیگری باشد، درمان این وضعیت درد را بهبود می بخشد. اگر یک بیماری زمینه ای برای سلامت جسمی وجود داشته باشد ، فرد برای تشخیص و درمان باید به پزشک مراجعه کند.

در صورت مشاهده درد در دست سمت چپ شما میبایست به پزشک ارتوپدی مراجعه نمایید و ایشان شما را در جهت درمان صحیح راهنمایی کند.اگر این درد مرتبط با عوامل روانی و استرس باشد درمان به یک صورت است و اگر مرتبط با دلایل و شرایط دیگری باشد درمان متناسب با آن شرایط صورت میپذیرد.

استفاده از ماساژ یا گرما برای شل شدن عضلات نیز ممکن است درد را در کوتاه مدت تسکین دهد.دلایل دیگری نیز برای درد در دست سمت چپ وجود دارد ، بنابراین مهم است که در اسرع وقت به متخصص ارتوپدی مراجعه کرده و با او صحبت کنید زیرا اگر درد مداوم باشد ، می تواند نشانه یک بیماری پجدی و خطرناک دیگر باشد.

درمان اضطراب درد دست چپ و استرس

درمان های اختلالات اضطرابی شامل روان درمانی است. روان درمانی به فرد کمک می کند تا بفهمد چه چیزی او را مضطرب می کند و چگونه می تواند با این عوامل تحریک شود. انواع مختلفی از روان درمانی همانند مدیتیشن، یوگا و غیره وجود دارد که فرد می تواند آنها را امتحان کند.

درمان تنش عضلانی

اگر اضطراب و استرس فرد باعث کشیدگی عضله در بازوی چپ شود ، ممکن است از درمان های کوتاه مدت که باعث شل شدن عضلات می شوند تحت نظر متخصص ارتوپدی بهره مند شوند ، مانند:

• کشیدگی

• ماساژ

• کمپرس گرم

• شل شدن عضلانی پیشرونده

در صورت بروز درد ، فرد می تواند از مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن نیز استفاده کند. با این حال ، این روش های درمانی به اضطراب زمینه ای که باعث ایجاد درد می شود ، نمی پردازند.

سایر دلایل درد دست چپ عصبی

اگر درمان، داروها یا روش های آرام سازی به درمان درد دست سمت چپ کمک نکنند، ممکن است یک بیماری دیگر مسئول درد دست چپ عصبی باشد.

درد دست سمت چپ می تواند از عارضه استرس، آرتریت و دیگر بیماری های کهنه و ریشه دار باشد.

سایر دلایل درد دست سمت چپ عبارتند از:

• آسیب یا ضربه

• تاندونیت

• آرتروز

• آنژین

آنژین یکی از نشانه های بیماری قلب است. به این معناست که عضلات قلب به مقدار کافی خون غنی از اکسیژن را دریافت نمی کند. یکی از علائم این بیماری، می توان به درد دست سمت چپ اشاره کرد.

– درد عصبی یا آسیب به پشت یا شانه

هنگام عصبی شدن شخص، با ترشح برخی از نوروهورمون ها ضربان قلب افزایش پیدا می کند. اگر انسدادی در عروق قلبی به وجود آید، باعث عدم افزایش خونرسانی به قلب می شود. با بالا رفتن ضربان قلب مقدار اکسیژن خواهی قلب بالا می رود، در نتیجه سبب درد دست سمت چپ می شود

در برخی موارد ، درد دست سمت چپ یکی از علائم حمله قلبی است. حملات قلبی زمانی اتفاق می افتد که انسداد از جریان خون در اطراف قلب جلوگیری کند. این یک اورژانس پزشکی است که نیاز به درمان فوری و مراجعه به اورژانس را دارد. علائم حمله قلبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• درد و ناراحتی در بازوی چپ ، قفسه سینه ، گردن یا پشت

• سبکی سر

• تعریق

• حالت تهوع یا استفراغ

• کشیدگی و رگ به رگ شدن

رگ به رگ شدن و یا کشیده شدن تاندون های دست چپ در زمانی رخ می دهد که وسیله ای را به روش اشتباه بلند کنید. در صورت آسیب به تاندون ها، ضعف و کبودی را مشاهده خواهید کرد.

با حمله قلبی ، ممکن است درد بازو به تدریج شروع شود یا به طور ناگهانی شروع شود. معمولاً چند دقیقه طول می کشد یا بارها تکرار میشود و از بین میرود.

برای درد در دست چپ چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر کسی به دلیل اضطراب یا حملات ترس از ناحیه دست چپ دچار درد شده باشد ، باید برای رهایی سریعتر از این درد و جلوگیری از پیشروی آن با پزشک ارتوپدی صحبت کند. این متخصصان می توانند از طریق گزینه های درمانی فرد را معالجه کرده و اضطراب او را کنترل کنند.

سخن پایانی

در مقاله حاضر تلاش کردیم به تفضیل در خصوص ارتباط بین درد دست چپ و استرس بپردازیم. همانطور که گفتیم درد دست سمت چپ می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از ضربه و ترومای وارده به دست، تا حملات پانیک، حمله قلبی و استرس و اضطراب متفاوت خواهد بود. بنابراین در صورت داشتن درد دست سمت چپ برای تشخیص علت دقیق آن ضروری است به یک کلینیک تخصصی یا پزشک متخصص ارتوپد مراجعه نمایید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.