درد دست چپ

برای در امان ماندن از عوارض جبران ناپذیر باید نسبت به درد های خود هوشیار باشید. درد دست چپ از جمله درد هایی است که عدم توجه به آن می تواند مشکلات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.به همین دلیل توصیه اول ما در صورت مشاهده این درد مراجعه به متخصص ارتوپدی جهت تشخیص علت درد و درمان و یا در صورت نیاز ارجاع به متخصص دیگر می باشد. ما در این مقاله به 6 علت درد دست چپ میپردازیم.  

 

درد دست چپ

 

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان درد دست و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

 

 

 

 

6 علت درد دست چپ

درد دست چپ دلایل مختلفی دارد که تشخیص دقیق آن باید توسط متخصص ارتوپدی صورت بگیرد. ما در این قسمت 6 علت درد دست چپ را بررسی میکنیم. اما توصیه ما این است که در صورت ابتلا بدون اتلاف وقت در جهت جلوگیری از پیشرفت درد و بروز عوارض خطرناک تحت نظر پزشک قرار بگیرید.

 

.فشرده شدن عصب در گردن

تمام اعصابی که عضلات و احساس بازو را تأمین می کنند از گردن سرچشمه می گیرند. اگر فشرده شدن اعصاب در گردن وجود داشته باشد ، می تواند کل بازو را تحت تأثیر قرار دهد.

 

علائم متداول فشرده سازی عصب شامل درد همراه با حرکت گردن ، به طور معمول درد در بازو ، بی حسی و ضعف عضلانی و درد دست چپ بالقوه است. بسته به عصبی که درگیر است ، این علائم معمولاً از گردن شروع می شوند و می توانند شانه ، بازو ،دست یا حتی همه آنها را درگیر کنند. در صورت داشتن این علائم همراه با درد دست چپ شما باید جهت درمان به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.    

 

.صدمه به کاف روتاتور

روتاتور کاف گروهی از عضلات شانه است که به پشتیبانی شانه و به چرخش بازو کمک می کنند. اگر این عضلات آسیب دیده باشند ، درد می تواند با حرکت شانه ایجاد شود. این درد می تواند به پایین بازو تابیده شود ، اغلب اوقات با فعالیت سر ، اما معمولاً تا انتهای بازو گسترش می یابد. بی حسی معمولاً با مشکلات روتاتور کاف همراه نیست.در صورت پیدایش این علائم باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.    

 

.سندرم تونل CUBITAL

این مسئله زمانی اتفاق می افتد که در عصب اولنار(یکی از اعصاب فوقانی بدن) مشکلی ایجاد شود .دلایل معمول این امر به دلیل طولانی نگه داشتن آرنج در حالت خم شده است که باعث کشش عصب یا فشار مستقیم بر استخوان می شود. بیماران بی حسی و گزگز را تجربه می کنند که از آرنج شروع می شود و به انگشت ها گسترش می یابد.

از بازی بیش از حد طولانی، بد خوابیدن ، استفاده بیش از حد از تلفن همراه خودداری کنید زیرا اینها آرنج را در حالت خم شدن شدید قرار می دهند! در صورت مشاهده این علائم نیز درمان با مراجعه به پزشک ارتوپدی میسر می شود.  

 

.سندرم تونل کارپال

این اتفاق زمانی می افتد که عصبی در مچ دست شما ، که عصب مدیان نامیده می شود ، فشرده شود. این عصب در مچ دست آسیب پذیر است زیرا در یک فضای بسته ، اصطلاحاً تونل کارپ حرکت می کند. سندرم تونل کارپ می تواند به دلایل مختلفی وجود داشته باشد اما فعالیت تکراری شایع ترین دلیل قابل شناسایی است که در افراد مبتلا شده شایع است.

 

با این حال ، اغلب اوقات ، هیچ دلیل اساسی خاصی وجود ندارد. بیماران بی حسی و گزگز در انگشت شست ، اشاره ، وسط و بخشی از انگشت حلقه و درد دست چپ را تجربه می کنند. به منظور درمان و جلوگیری از پیشرفت این علت نیز باید به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

 

.حمله قلبی

گاهی درد دست چپ ناشی از مشکلات قلبی و یا حتی علامت خطر برای بروز حمله قلبی می باشد. در این حالت درد دست چپ همراه با درد در ناحیه قفسه سینه ، تنگی نفس و گاها سرگیجه و سبک سری همراه است. در این حالت باید بدون اتلاف وقت با اورژانس تماس بگیرید و تحت نظر متخصص قلب و عروق باشید.

آسیب دیدگی ناشی از وارد شدن ضربه به دست ، تصادف و یا زمین خوردن می تواند علت درد دست چپ باشد که با مراقبت از ناحیه آسیب دیده و استراحت بهبود پیدا می کند.اما اگر این آسیب دیدگی شدید باشد باید جهت جلوگیری از وخیم شدن اوضاع در اسرع وقت تحت نظر متخصص ارتوپدی قرار بگیرید.  

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر درد دست چپ بسیار شدید باشد و همراه با علائم دیگری همچون درد قفسه سینه و تنگی نفس رخ دهد ضروریست با اورژانس تماس بگیرید.اگر این درد همراه با علائمی همچون درد گردن، عصلات و گز گز شدن باشد میبایست به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.در مجموع  باید درد دست چپ را جدی گرفت زیرا میتواند منجر به عوارض جبران ناپذیر شدید و خطرناکی شود.

 

درد دست چپ

 

 

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان درد دست و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.