درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک

 

Home-treatment-sciatic-vein-congestion-1

 

 

اگر از درد سیاتیک رنج میبرید و به دنبال درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک میگردید، با کلینیک دکتر میر همراه باشید  تا 12 درمان خانگی موثر در درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک را ببینید:

آنچه در این مقاله می خوانید :

شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی و ارتباط با پزشک و بیان سوالات ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی ما شوید و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید همانطور که می دانید ، رگ سیاتیک ، بزرگترین عصب نخاعی بدن است . عصب سیاتیک به دلایل مختلف مثل دیسک کمر و یا فشار زیاد ، باعث درد در ناحیه کمر و همچنین پای راست می شود .

این درد ممکن است ماه ها شما را درگیر کند . اگر از اطرافیان شما این درد را تجربه کرده اند ، می دانند که این درد از کمر تا نوک انگشتان پا ادامه پیدا می کند.

علت درد سیاتیک در دیسک کمر و پاها

بیرون زدگی در ناحیه دیسک کمر چرخش در ناحیه کمر آرتروز در ناحیه ستون فقرات دیابت شوک عصبی نشستن به مدت طولانی تنگی کانال کمری در بزرگسالان ضربه در ناحیه ستون مهره ها و تصادفات بهترین دکتر ارتوپد در کلینیک دکتر میر ، انواع درمان های خانگی برای درمان گرفتگی رگ سیاتیک را به شما پیشنهاد می کند. لازم به ذکر است که اگر این درد به حدی آزار دهنده است که قادر به انجام فعالیتی نیستید و درمان های خانگی دیگر برای شما اثرگذار نیست، بنابراین به دکتر ارتوپد یا بهترین متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک: استفاده از کمپرس سرد یا گرم

درد کف پا از چیست

یکی از درمان های خانگی بسیار موثر در درمان گرفتگی رگ سیاتیک ، استفاده از کمپرس سرد یا گرم است. این روش می تواند درد و التهاب ناشی از سیاتیک را از بین ببرد. درمان با کمپرس گرم می تواند عضلات منقبض شده و تحت تاثیر عصب سیاتیک را شل کند. درمان با کمپرس سرد ورم را از بین میبرد. بنابراین شما می توانید مدام از درمان با کمپرس سرد و گرم استفاده کنید .

به این صورت که با کمپرس گرم شروع کنید سپس با کمپرس سرد درمان را پایان دهید. کمپرس گرم یا سرد لازم است 15 تا 20 دقیقه روی محل درد قرار گیرد. دقت کنید : درصورت داشتن مشکلات قلبی ، از کمپرس سرد استفاده نکنید.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : استفاده از زردچوبه

زردچوبه جزء داروهای ضدالتهاب و اثربخش در درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک است. این ماده حاوی ماده کورکومین است که به کاهش درد و التهاب کمک می کند. از جمله فواید زردچوبه می توان به درمان خانگی زانودرد با زردچوبه اشاره کرد. شما می توانید یک قاشق چایخوری زردچوبه را به شیر اضافه کنید. همچنین مقداری دارچین به این ماده اضافه کنید.

سپس آن را با مقداری عسل شیرین کنید و میل کنید . علاوه بر این موارد استفاده از اسموتی زردچوبه و یا دمنوش زردچوبه هم می تواند در درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک مفید واقع شود. دقت کنید : ممکن است زردچوبه برای افرادی که در حال استفاده از داروهای رقیق کننده خون و داروهای دیاببت هستند مفید نباشد . بنابراین لازم است با بهترین دکتر ارتوپد در این باره مشورت کنید.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : ماساژ

ماساژدرمانی موجب التیام بدن و بهبود درد سیاتیک می شود. چرا که گاهی این مشکل به دلیل گرفتگی عضلات رخ می دهد. ماساژ فواید بی نظیری دارد که می توان به بهبود جریان خون ، افزایش جریان خون و افزایش دامنه حرکت اشاره کرد. روزی دو تا سه بار ناحیه کمر را با روغن زیتون یا روغن سیاه دانه ماساژ دهید. البته دقت کنید در حین ماساژ از فشار های اضافه خودداری کنید تا این ماساژ تاثیر معکوس بر درمان رگ سیاتیک نداشته باشد.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : ورزش

درد کف پا از چیست

علاوه بر استراحت ، انجام یک سری از فعالیت ها می تواند برای سیاتیک بسیار مفید باشد. یک یا دوروز پس از شدید شدن سیاتیک ، ورزش منظم را شروع کنید تا عضلات شکم و کمرتان تقویت شود. یکی از ورزش های موثر کشیدن زانو در قفسه سینه است که برای کاهش تحریک عصب و انعطاف پذیری کمر ، قابل انجام است. به این صورت که :

به پشت دراز بکشید و پاهارا صاف کنید. سپس زانوی خود را به سمت بالا خم کنید. دستان خود را پشت زانو قلاب کنید و به سمت سینه خود بکشید. این حالت را 20 ثانیه حفظ کنید و سپس پای خود را به آرامی به پایین ببرید. سپس پا را عوض کنید و با پای دیگر این تمرین را تکرار کنید. این کار را 3 تا 5 بار انجام دهید. برای انجام دیگر ورزش ها با بهترین متخصص ارتوپد مشورت کنید.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : دانه شنبلیله

دانه شنبلیله دارای خواص ضد التهابی است . همچنین می تواند درد های آرتروز را آرام کند. دانه شنبلیله را با شیر گرم مخلوط کنید تا ماده ای خمیری بدست آید. آن را در محل درد بگذارید و بگذارید چند ساعت روی محل قرار گیرد. برای بهبود می توانید هرروز از این پماد استفاده کنید.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : کرم کپسایسین

درد کف پا از چیست

این کرم ، نقش موثری در ضعیف نمودن منتقل کننده های عصبی دارد . مثل ماده P  که سیگنال های درد را انتقال می دهند و این کرم آن ها را تضعیف می کند. بنابراین مبتلایان به گرفتگی رگ سیاتیک می توانند کرم کپسایسین را تحت نظر بهترین دکتر ارتوپد خریداری کنند. این کرم ممکن است احساس سوزش ایجاد کند. بنابراین روی شکم و یا زخم ها استفاده نکنید.

 درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : طب سوزنی

استفاده از این روش می تواند راه دیگری در درمان سیاتیک باشد. عضلاتتان را شل کنید تا به روند انجام طب سوزنی کمک کنید. درمان دیگری که استفاده می شود تحریک نقاط عصبی است که موجب تحریک دستگاه عصبی مرکزی می شود بنابراین موجب تغییر درک درد شده و باعث می شود شما حس درد را تجربه نکنید. دقت کنید که طب سوزنی توسط شخصی ماهر انجام شود تا عوارضی نداشته باشد.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : هیدراتاسیون

در مواقعی که دچار گرفتگی رگ سیاتیک شده اید، آب زیاد بنوشید. اگر قصد دارید عصب ها را تغذیه کنید ، آب می تواند عالی ترین گزینه باشد. بنابراین در طول روز به اندازه کافی آب مصرف کنید.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : سیر

سیر مانند زردچوبه ، خواص ضد التهابی قوی دارد. بنابراین به عنوان درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک مصرف می شود. علاوه بر این سیر موجب تقویت سیستم ایمنی شده و بدن می تواند با رادیکال های آزاد که موجب بروز سیاتیک و سایر بیماری ها می شوند، مبارزه کند.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : برگ کرفس

درد کف پا از چیست

کومارین یک ترکیب موجود در کرفس است که خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. شما می توانید برگ ها و ساقه های کرفس را در آب جوش اضافه کنید تا زمانی که آب سرد شود اجازه دهید این ترکیب بجوشد. برای خلاص شدن از درد سیاتیک، 3 فنجان دمنوش کرفس را هرروز بخورید.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : استفاده از کمربند طبی مخصوص سیاتیک

درد کف پا از چیست

کمربند هایی برای ناحیه خارجی کمر طراحی شده اند که از ناحیه پایین کمر محافظت می کنند. شما می توانید از این کمربند ها برای هرگونه فعالیت که لازم است خم شوید استفاده کنید. شما می توانید برای دریافت انواع کمربند های طبی به کلینیک تخصصی فوق تخصصی دکتر میر مراجعه کنید .

بستن کمربند طبی

یکی از مواردی که به عنوان درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک می توان نام برد، بستن کمربند طبی است. شیوه انتخاب کمربند و بستن کمربند طبی توسط  متخصص ارتوپد، به شما آموزش داده می شود. معمولا استفاده از کمربند طبی برای افراد دشوار نیست، اما امکان دارد در اوایل استفاده، احساس ناخوشایندی داشته باشند. لازم به ذکر است تا مدتی که به بستن کمربند طبی خود عادت کنید، پزشک ارتوپد برنامه روزانه مناسب برای استفاده از کمربند طبی به شما توصیه کند.

ورزش برای بهبود سیاتیک

از نمونه های بهترین ورزش ها برای بهبود سیاتیک، می توان به تمرینات هوازی و سبک مانند آب درمانی در استخر و پیاده روی اشاره کرد. تمرینات هوازی سبب جریان پیدا کردن مواد مغذی، مایعات و آزادسازی اندروفین در بدن می شود. اندورفین یک محلول ضد درد طبیعی است که با ترشح در بدن سبب تسکین درد سیاتیک می شود.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی یکی از تاثیرگذارترین شیوه های درمانی برای کنترل درد است. فیزیوتراپی در هر ناحیه ای از بدن، با مجموعه ای از تمرین های کششی و وزرشی همراه است. از علائم درد سیاتیک می توان به احساس درد در ناحیه باسن، پاها، پایین کمر و کف پا اشاره کرد. پس از بررسی های لازم توسط فیزیوتراپیست، یک دوره درمانی مناسب بسته به شرایط  بیمار طراحی و اجرا می شود.

درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک : استفاده از صندلی و تشک سفت

از نشستن های طولانی مدت بپرهیزید. حفظ حالت مناسب بدن و محافظت از باسن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین خاطر لازم است از صندلی هایی با پشتی صاف و نشیمن مسطح استفاده کنید. بنابراین خوابیدن روی تخته چوبی یا استفاده از تشک سفت می تواند در درمان خانگی گرفتگی رگ سیاتیک بسیار موثر باشد.

دقت کنید که در صورت بهتر نشدن با این راهکار های خانگی لازم است به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه کنید تا بهترین درمان را برای شما در نظر بگیرد. شما می توانید برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی و ارتباط با پزشک و بیان سوالات ، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی ما شوید و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید