درمان قطعی خارپاشنه پا

خار پاشنه ، رشد استخوان در قسمت پایین پاشنه است که به سمت قوس پای شما هدایت می شود. در حالی که برخی از افراد خار پاشنه دارند و هرگز در مورد آنها چیزی نمی دانند ، افرادی هم هستند که می توانند درد قابل توجهی را تجربه کنند که می تواند هر مرحله نسبت به مرحله گذشته سخت تر باشد.

این حالت معمولاً با ورم کف پا رخ می دهد (بیماری که باعث التهاب در پایین پا ، به ویژه پاشنه پا می شود) در اینجا هفت روش درمانی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تسکین پیدا کنید.

دقت کنید که زمانی می توانید به درمان همیشگی این بیماری دست پیدا کنید ، که به دکتر ارتوپدی مراجعه کرده باشید. بنابراین اگر از درد زیادی رنج می برید و یا این درمان ها برای کاهش درد شما تاثیرگذار نبود ، به دکتر ارتوپد مراجعه کنید.

اولین درمان قطعی خارپاشنه پا : کمپرس سرد

درمان قطعی خارپاشنه پار

سرما درمانی می تواند به تسکین بافت ملتهب پاشنه پا کمک شگرفی کند. یک گزینه استفاده از کیسه یخ پوشیده از پارچه بر روی پاشنه پا است. این داروها در بسیاری از داروخانه ها به صورت بسته های ژل یا بسته بندی شده خنک نگه داشته می شوند. آنها را در فریزر نگه دارید و هر بار 10 دقیقه بسته بندی را بگذارید و دور پا بپیچید و سپس باز کنید.

گزینه دیگر این است که پای خود را روی یک بطری آب سرد یا یخ زده بچرخانید.

دومین درمان قطعی خارپاشنه پا : کفش و اورتوز

کفش های راحت و مناسب می توانند میزان فشار روی خار پاشنه را کاهش دهند. این فشار می تواند باعث درد و ناراحتی شود. در اینجا آنچه باید هنگام ارزیابی کفش برای راحتی درد خار پاشنه پا بررسی کنید :

تکیه گاه محکم پاشنه : تکیه گاه عقب کفش باید محکم باشد تا بتواند از پاشنه پا حمایت کند و مانع از غلتیدن پا به داخل یا خارج شود.

انعطاف پذیری متوسط: یک کفش نباید به راحتی در مقابل جمع شدن انعطاف پذیر باشد. با این حال ، کفش باید دارای یک انعطاف کم باشد که در هنگام خم شدن پای شما مقاومت داشته باشد.

پاشنه کمی بلند: یک کفش پاشنه دار که پاشنه کمی بلند داشته باشد (ارتفاع آن بیش از 1 اینچ نباشد) می تواند به شما کمک کند تا از فشار به پاشنه پای شما جلوگیری شود.

همچنین می توانید از بهترین اورتوز های کلینیک تخصصی دکتر میر که که میتوانند نقش درمانی داشته باشند استفاده کنید.

شما می توانید برای دریافت انواع کفش و کفی های طبی و اورتوز، به کلینیک تخصصی فوق تخصصی دکتر میر مراجعه کنید.

سومین درمان قطعی خارپاشنه پا : داروهای بدون نسخه

داروهای ضد التهاب بدون نسخه (OTC) می توانند به شما در تسکین درد و ناراحتی پاشنه کمک کنند. نمونه هایی از داروهای ضد التهاب شامل موارد زیر است:

آسپرین

ایبوپروفن (ادویل ، موترین)

ناپروکسن 500

با کاهش التهاب بافت ، این داروها می توانند به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کنند. اگر مشکل کلیه یا سابقه خونریزی معده و زخم دارید ، نباید از داروهای ضد التهاب استفاده کنید.

اگرچه استامینوفن OTC ممکن است به تسکین درد کمک کند ، اما مانند سایر داروها خاصیت ضدالتهابی ندارد.

چهارمین درمان قطعی خارپاشنه پا : کشش ها

کشش برای ساق پا و عضلات اطراف و همچنین ناحیه کف پا می تواند به کاهش فشار و فشار بر روی خار پاشنه کمک کند. برخی از کشش های مفید عبارتند از:

خم کردن پا

درمان قطعی خارپاشنه پار

بنشینید و یک پای خود را روی پای دیگر قرار دهید.

انگشتان پا را بگیرید و آنها را به سمت سینه بکشید. این وضعیت را به مدت 30 ثانیه حفظ کنید و سپس پا را رها کنید.

کشش را 5 بار روی این پا تکرار کنید ، سپس پای دیگر را بالا آورده و این حرکت را تکرار کنید .

کشیدن گوساله پا

در مقابل دیواری بایستید.

یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر قرار داده و به جلو خم شوید و دستان خود را روی دیواری که تقریباً از ارتفاع شانه است قرار دهید.

زانوها را خم کرده و باسن خود را کمی به جلو فشار دهید تا کشش در ساق پا احساس شود.

این موقعیت را هر بار 10 ثانیه حفظ کنید و سپس پاها را صاف کنید. این کشش را 10 بار تکرار کنید ، سپس وضعیت پای خود را تغییر دهید تا پای مخالف به جلو باشد.

حرکات کششی صبح ، ظهر و عصر می تواند کمک زیادی به شما در کاهش درد خار پاشنه کند. همچنین می توانید آتل های مخصوصی داشته باشید که پای شما را خم می کند تا کف پا و عضلات ساق پا کشیده شود. این آتل ها به ویژه در کاهش درد پاشنه که صبح اول صبح اتفاق می افتد بسیار مفید هستند.

پنجمین درمان قطعی خارپاشنه پا : سونوگرافی کرایول(سنگ شکن)

درمان قطعی خارپاشنه پار

سونوگرافی کرایول ترکیبی از کاربرد انرژی الکترومغناطیسی و سرما درمانی برای تسکین درد است. این دستگاه مانند یک عصای بزرگ است که از طریق پا و مچ پا حرکت داده می شود. تحقیقات نشان داده است که درمان با کریولتوسنتور یک گزینه درمانی کارآمد و یک منبع معتبر برای افراد مبتلا به ورم مفاصل کف پا که خار پاشنه دارند می باشد. متخصصان طب اطفال و فیزیوتراپی اغلب این روش درمانی را ارائه می دهند.

ششمین درمان قطعی خارپاشنه پا : تزریق کورتیکواستروئید و اوزون تراپی

تزریق کورتیکواستروئید خار پاشنه شما را درمان نمی کند ، اما می تواند در برخی موارد به دردهای خار پاشنه کمک کند. برای انجام تزریق ، پزشک معمولاً داروی بی حسی را برای کاهش هرگونه ناراحتی در محل تزریق استفاده می کند. در حالی که محل تزریق ممکن است متفاوت باشد ، اکثر پزشکان به جای قسمت انتهایی آن ، قسمت داخلی یا میانی پاشنه را تزریق می کنند.

اگرچه تزریق کورتیکواستروئید می تواند به بسیاری از افراد مبتلا به خار استخوان کمک کند ، اما تعداد دفعات دریافت شما محدودیت دارد. زیرا تزریق استروئید می تواند احتمال پارگی تاندون را افزایش دهد.

همجنین تزریق ازون ، درمان بسیار موثری بوده و می تواند نقش بسیار اساسی در بهبود وضعیت بیمار داشته باشد.

کلینیک دکتر میر با تزریق چند نوبت اوزون به بیماران ، رضایت 95 درصدی آنها را گرفته است و می توانید برای همیشه از درد خارپاشنه خلاص شوید و به درمان قطعی خارپاشنه پا دست پیدا کنید.

بنابراین برای انجام این تزریقات حتما با بهترین متخصص ارتوپد در تهران مشورت کنید تا از روش و تعداد دفعات مطلع شوید.

هفتمین درمان قطعی خارپاشنه پا : جراحی

طبق آكادمی جراحان ارتوپدی آمریكا ، پزشك معمولاً فقط در صورت عدم موفقیت در روشهای محافظه كارانه مانند روشهای فوق ، عمل جراحی خار پاشنه را توصیه می كند. انواع روش ها و رویه های جراحی وجود دارد. متداول ترین روش جدا شدن رباط فاشیای کف پا از استخوان پاشنه و از بین بردن خار پاشنه با ابزار خاص است. این باعث کاهش فشار از ناحیه کف پا و خار پاشنه می شود.

آسیب عصبی یک عامل خطر قابل توجه در ارتباط با این روش است. همچنین ممکن است خار پاشنه پس از جراحی توسط فوق تخصص خارپاشنه برگردد. بعد از انجام این روش ، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا شما بتوانید به طور طبیعی و با درد کمتری در پاشنه پا راه بروید.

تا این قسمت تمام روش های درمان قطعی خارپاشنه پا را ذکر کردیم. همانطور که گفتیم اگر این روش ها برای شما تاثیرگذار نبود ، می توانید به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه کرده و بهترین درمان ها را دریافت کنید.