درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

  درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش درمان به ظاهر سخت و در عین حال بسیار راحت می باشد.دیسک کمر دردی آزار دهنده است که سالانه افراد زیادی به آن مبتلا می شوند.بدیهی است که به منظور درمان قطعی سریعترین راه حل مراجعه به بهترین متخصص ارتوپدی می باشد.

اما ورزش هم بی فایده نیست و منجر به آرام گرفتن درد تا زمان مراجعه به پزشک متخصص ارتوپد می باشد.پس وقت را تلف نکنید و اگر به این مشکل دچار شده اید و درد امانتان را برده است خواندن این مقاله را هرچه سریعتر شروع کنید تا با 7درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش آشنا شوید و با انجام آنها دردتان تسکین یابد.

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

شما می توانید برای اخذ نوبت ویزیت و بررسی جدید ترین مطالب و خدمات کلینیک دکترمیر ، با کلیک بر ایکون های سمت چپ سایت ، وارد صفحه اینستاگرام دکتر فرزاد و کانال تلگرام ما شوید و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان ما در میان بگذارید  

درمان دیسک کمر با ورزش

براساس مطالعات انجام شده پزشکان دریافتند که 80٪ افراد در طول زندگی کمردرد را تجربه خواهند کرد. درصد بالایی از این افراد علاوه بر کمر درد دچار دردپشت و پا می شوند که ناشی از دیسک کمر است.به دلیل شیوع بالای این بیماری عده ی زیادی به دنبال یافتن درمان دیسک کمر با ورزش هستند.

افرادی که بیشتر ساعات کاری خود را  در طول روز می نشینند ممکن است به این عارضه مبتلا شوند و به دنبال یافتن درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش قبل از مراجعه به بهترین متخصص ارتوپدی باشند. ورزش هایی مانند دویدن ، پریدن و هم خانواده هایشان خطر صدمات کمر را افزایش می دهند. همچنین بلند کردن اشیا به شکل نادرست یکی از دلایل عمده صدمات نخاعی و دیسک کمر است که منجر به فشرده سازی عصبی می شود.

 

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

شما می توانید به منظور آرام گرفتن درد از درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش استفاده نمایید. در این مقاله  7 ورزش برای دیسک کمر بیان شده است که منجر به کاهش درد ناشی از دیسک کمر شما می شود.

 

 

7درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

فشردن زانو

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

این درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش از آنجا شروع می شود که  شما روی زمین دراز بکشید. برای شروع ، یکی از زانوها را تا حد ممکن به سینه خود نزدیک کنید. ممکن است از هر دو دست خود برای حمایت از زانو استفاده کنید. نفس بکشید و کشش خود را به مدت 20 تا 30 ثانیه نگه دارید. با پای دیگر خود این ورزش برای دیسک کمر را  تکرار کنید ، و سپس کل ست را سه بار تکرار کنید.  

 

خوابیدن بر روی شکم

  دومین درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش،تمرینی که در ذیل آمده است ، می باشد. روی یک تشک دراز بکشید ، آرنج های خود را زیر شانه ها قرار دهید و دست ها را در راستای بدنتان همانند شکل زیر بکشید. در مرحله بعدی ، با بالا بردن سر ، شانه ها و قفسه سینه خود از روی زمین ، روی هر دو دست و ساعد به  سمت پایین فشار دهید.  در این حالت شما با کشیدگی ستون فقرات ، روی عضلات معده احساس کشش ملایمی  میکنید.

 

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

 

به یاد داشته باشید که هر دو کف دست و کف پا را محکم فشار دهید. موقعیت خود را برای 8 تا 10 ثانیه نگه دارید ، سپس رها کنید .این ورزش برای دیسک کمر را ده بار تکرار کنید.  

 

کشیدن پا

  به عنوان سومین درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش ،تمرین کشیدن پا را می توان ذکر کرد. روی یک حصیر بنشینید و یک پا را در مقابل خود قرار دهید و پای دیگر را با پای خود در مقابل ران داخلی پای راست خم کنید. سپس تا جایی که می توانید به باسن خود تکیه دهید ، تا جایی که احساس کشیدگی در همسترینگ خود کنید.  

 

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

این ورزش برای دیسک کمر را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس برای پای دیگر تکرار کنید.  

 

خوابیدن برروی کمر

  زانو های خود را خم کرده و روی پشت خود دراز بکشید.این درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش شامل دو مرحله می باشد:

  مرحله 1: شیب قدامی  

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

شکم خود را تا حد ممکن بالا بکشید (کمر خود را قوس دهید) و شانه های خود را روی حصیر فشار دهید. این ورزش برای دیسک کمر را پنج تا ده ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید.

 

  مرحله 2: شیب خلفی  

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

با محکم و منقبض کردن عضلات شکم و خم شدن استخوان لگن خود را به پشت صاف کنید. به منظور درمان دیسک کمر با ورزش این تمرین را پنج تا ده ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. این ورزش برای دیسک کمر را 10 بار تکرار کنید.  

 

جمع کردن هر دو پا

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

زانوی خود را خم کرده و روی پشت خود دراز بکشید.سپس هر دو پایتان را روی زمین صاف کنید. مچ پای راست را در بالای زانوی چپ قرار دهید و موقعیتی همانند شکل ایجاد کنید.در ادامه ی ای ورزش برای دیسک کمر ران چپ را به آرامی به سمت سینه بکشید. می توانید قسمت پشت ران یا قسمت جلوی ساق را بگیرید. درمان معجزه اسای دیسک کمر با ورزش ذکر شده را  به مدت 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و در طرف دیگر تکرار کنید.  

 

موقعیت کودک

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

 

به منظور انجام این ورزش برای دیسک کمر دو زانو بنشینید   و وضعیت بدن خود را به حالت مقابل در بیاورید. بازوها را به جلو بکشید و به یاد داشته باشید که باسن را در تماس با پاشنه های خود قرار ندهید. به طوری که پیشانی شما روی زمین قرار بگیرد.این درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس تکرار کنید.  

 

موقعیت گاو و گربه ای

  از روی دست و زانو شروع کنید و مچ های خود را مستقیماً زیر شانه های خود قرار دهید ، و زانوها را مستقیماً در زیر باسن خود نگه دارید.  

 

مرحله 1: حالت گاو:

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

وضعیت خود را به حالت بالا در بیاورید. بگذارید شکم شما پایین بیاید. چانه و سینه خود را با نگاه ملایم به سقف و بدون خم کردن گردن خود بلند کنید.  

مرحله 2: حالت گربه: وضعیت خود را به حالت زیر در بیاورید.

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

 

به یاد داشته باشید این ورزش برای دیسک کمر را حداقل دو بار در روز انجام دهید در حالی که پشت شما در مرحله بهبودی است. .حتی اگر بهبودی کامل را به دست آوردید، باید این ورزش برای دیسک کمر را ادامه دهید تا عضلات شما محکم شده و از بروز مشکلات بیشتر دردهای دیسکی و سیاتیکی جلوگیری شود. همه ی ورزش های گفته شده به منظور بهبود درد ناشی از دیسک کمر مورد استفاده قرار میگیرد.اما اگر به دنبال درمان قطعی دیسک کمر هستید ما در ادامه بهترین راه حل را برایتان بیان کردیم.  

 

بهترین راه حل برای بهبودی قطعی چیست؟

  بهترین راه برای تسکین درد دیسک کمر این است که در مرحله ی اول دقیقاً بدانید که علت اصلی درد چیست؟ شما باید برای انجام معاینه کامل به بهترین متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید و تحت نظر او قرار بگیرید.

 

درمان معجزه آسای دیسک کمر با ورزش

 

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.