علت درد پشت سر و گردن

درد سرو گردن برای همه نگران کننده و آزاردهنده است وافراد مبتلا به دنبال یافتن علت درد پشت سر و گردن هستند.باید در نظر داشت برای یافتن علت دقیق و قطعی درد قبل از هرکاری و در جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

 

زیرا همه ی علت هایی که ما به آن میپردازیم عمومی بوده و شما برای یافتن علت دردتان به صورت اختصاصی نیازمند مراجعه سریع به ارتوپد هستید.با این وجود آگاهی از علت درد پشت سر و گردن سودمند می باشد. ما در این مقاله به بررسی 12 علت درد پشت سر و گردن میپردازیم.

 

علت درد پشت سر و گردن

 

 

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان گردن درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام،اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

 

 

 

 

علت درد پشت سر و گردن چیست؟

 

انواع مختلفی از سردرد وجود دارد و ممکن است شما در برهه ای از زندگی یک شکل یا فرم دیگری را تجربه کرده باشید. این شرایط از میگرن به تنش ، سردردهای مهره ای و تنشی متفاوت است. در صورتی که از خود می پرسید آیا آسیب گردن می تواند باعث سردرد شود ، حق با شماست. آسیب گردن دلیل اصلی بروز انواع مختلف سردرد است.

 

مشکلی در ناحیه مفصل گردن شما می تواند منجر به سردرد و گردن شدید شود که نیازمند مراجعه سریع به متخصص ارتوپدی و درمان است. غالباً ، سردردهای مربوط به گردن با میگرن اشتباه گرفته می شوند ، اما تفاوت دارند. ما در ادامه به بررسی 12 علت درد پشت سر و گردن می پردازیم.

 

12 علت درد پشت سر و گردن

 

1.سردرد تنشی

 

سردرد تنشی از عضلات زیر سر نشات می گیرد. این عضلات، عضلات چهار جفت را تشکیل می دهند و عملکرد آنها برای تسهیل حرکت جمجمه در مهره های گردن است. وقتی عضلات زیر سر شما حساس می شوند ، منجر به سردرد می شوند. این ماهیچه ها می توانند هنگام استفاده از عینک های جدید ، فشار برای دیدن اشیا دور یا تمرین در شرایط نامناسب ، تنش پیدا کنند. هنگامی که از آسیب رنج می برید یا اغلب دندان های خود را ساییده می کنید ، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند.

 

این عضلات ممکن است عصب های شما را روی پایه جمجمه شما فشرده کنند که به نوبه خود می تواند منجر به درد در ناحیه سر شود. اگر این درد ادامه دار وشدیدتر شد باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

 

2.سردرد ورتبروژنیک و تنشی

 

سردرد ورتبروژنیک متداول ترین نوع سردرد است. این نوع سردردها می توانند به دلیل درد در ناحیه پس سری و گردن ایجاد شوند. آنها از ناحیه پیشانی سر شما سرچشمه می گیرند. سردرد مهره ای نیز ممکن است هنگامی رخ دهد که دچار تحلیل رفتن ستون فقرات گردنی شوید. اغلب می توانید درد دائمی در هر دو طرف سر را تجربه کنید. این نوع سردرد همچنین ممکن است در اثر ضربه ، استرس جسمی یا داشتن وضعیت های نشسته ضعیف و نامناسب باشد. درمان این مشکل نیز با مراجعه به پزشک ارتوپدی امکان پذیر است.

 

3.میگرن

 

میگرن به دلیل گردن درد رخ نمی دهد. با این حال ، اگر میگرن دارید ، یکی از علائمی که باید به دنبال آن باشید ، درد گردن و در بعضی مواقع سفتی گردن است.

 

4.وضعیت بد (نحوه قرارگیری بدن هنگام ایستادن یا نشستن)

 

قرار دادن بدن در شرایط نامناسب در هنگام ایستادن، نشستن و خوابیدن میتواند منجر به درد پشت سر و گردن شود.درمان این علت با ملاحظه نحوه قرار گیری بدن امکان پذیر است.

 

5.آسیب دیدگی مانند کشیدگی عضله و ضربه

 

کشیدگی عضلات گردن و یا وارد شدن ضربه به آن میتواند منجر به درد گردن و سر شود که با استراحت و رعایت کردن قابل درمان است.اما اگر بعد از چند روز بهبود نیافت ضروریست به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

 

علت درد پشت سر و گردن

 

6.استفاده طولانی مدت از رایانه رومیزی یا لپ تاپ

 

اگر کار شما شرایطی دارد که نیاز است روزانه ساعات زیادی را پشت رایانه بنشینید حتما حواستان به نحوه ی نشستنتان باشد.خم نشوید صاف بنشینید و مدام گردن خود را نرمش دهید.

 

7.ساییدگی استخوان های گردن

 

ساییدگی استخوان های گردن که بخشی طبیعی از پیری است میتواند منجر به درد گردن شود. بهبود این نوع گردن درد با مراجعه به پزشک و برخی از مسکن های تجویز شده توسط متخصص ارتوپدی امکان پذیر است.

8.آسیب به مهره ها ، نخاع یا اعصاب گردن

 

آسیب به مهره ها ، نخاع یا اعصاب گردن از دیگر علت های درد گردن و پشت سر می باشد.این مورد بسیار خطرناک است زیرا میتواند نخاع را تحت شعاع قرار دهد.در این حالت ضروریست به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری و آسیب به نخاع به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

 

9.فشردگی عصب

 

فشردگی عصب علت درد پشت سر و گردن میتواند شود.در این حالت برای بهبود درد باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید.

10-عفونت

 

عفونت استخوان میتواند باعث درد پشت سر و گردن شود.تشخیص دقیق این مشکل توسط تست های تشخیصی که متخصص ارتوپدی تجویز مینماید امکان پذیر است.لازم به ذکر است هرگونه اقدام دیر هنگام برای رفع این مشکل تبعات بران ناپذیر و خطرناکی را به بار می آورد.

 

11.آسیب استخوان یا شکستگی مربوط به پوکی استخوان

 

آسیب استخوان یا شکستگی مربوط به پوکی استخوان علت دیگر درد پشت سر و گردن است.پوکی استخوان به دلیل کمبود کلسیم رخ میدهد و عدم رسیدگی به موقع به آن باعث شکستگی استخوان ها میشود.

 

12.آرتروز

 

آرتروز گردن منجر به درد گردن میشود.این درد آزاردهنده است و نیازمند درمان منظم و اصولی توسط متخصص ارتوپدی می باشد.

 

چه زمانی باید به پزشک ارتوپدی مراجعه کنیم؟

 

12 علت درد پشت سر و گردن گفته شده عمومی بوده و ضروریست جهت تشخیص دقیق علت به متخضض ارتوپدی مراجعه کنید. در این موارد باید به پزشک  ارتوپدی مراجعه کنید:

  • با گذشت زمان درد بدتر شود.

  • درد در طی یک هفته کاهش نیابد.

  • در دست ها یا پاهایتان احساس بی حسی ، سوزن سوزن شدن دارید.

  • اختلال در روده و مثانه

  • تب به همراه گردن درد

 

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان گردن درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

 

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام،اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.