عمل دیسک کمر با پلاتین

اگر درد دیسک کمر شما به مرحله ای رسیده باشد که بهترین متخصص ارتوپد ، روش جراحی را به شما پیشنهاد دهد ، بنابراین ممکن است یکی از گزینه های درمانی دیسک کمر شما ، عمل دیسک کمر با پلاتین باشد. اگر پزشک متخصص ارتوپد به شما این روش را پیشنهاد کرده و شما تمام صفحات را به دنبال پاسخ سوالات خود زیرو رو کرده اید و به صفحه کلینیک میر رسیده اید ، باید به شما بگوییم که دیگر جای نگرانی نیست چرا که ما در این مطلب پاسخ تمام سوالات شما در رابطه با عمل دیسک کمر با پلاتین را می دهیم.

قبل از ورود به بحث اصلی ، لازم است توضیح دهیم که چه کسانی نیازمند پلاتین گذاری در ناحیه کمر هستند. افرادی که دیسک دارند به عمل دیسک کمر با پلاتین روی می آورند. یکی از علل این است که دیسک ها به صورت متعدد تخریب شده باشند.

چرا که ستون فقرات ناپایدار می شود و لازم است حتما پلاتین گذاری به منظور پایداری انجام شود.  همچنین در مواردی که دیسک کمر با لغزش مهره ها همراه است. در این موارد نیز استفاده از پلاتین توصیه می شود. علاوه بر این در مواردی که دیسک کمر به دلیل ایجاد یک سری از توده ها و آسیب های استخوانی همراه باشد نیز پلاتین گذاری توصیه می شود.

عمل دیسک کمر با پلاتین

هدف از جراحی دیسک کمر ، بهبود یافتن علائمی مثل درد مداوم و بی حسی در پاها به دلیل فشار در اعصاب مربوط به ستون فقرات است. اگر در ناحیه کمر خود احساس درد دارید ، بنابراین تنها کسی نیستید که این درد را تجربه می کنید . اما باید بدانید با وجود دردناک بودن این مشکل ، 90 درصد درد های مربوط به کمر ، بدون استفاده از روش های جراحی بهبود می یابند. اما درمواردی هم نیاز به جراحی حس می شود و بهترین متخصص ارتوپد این روش درمانی را به شما پیشنهاد می دهد.

روش تشخیص درد کمر برای انجام عمل دیسک کمر با پلاتین

این درد توسط بهترین متخصص ارتوپد با استفاده از پیشینه ی پزشکی و علائم به دست آمده از معاینات فیزیکی و نتایج حاصل از مطالعات تشخیصی ، تشخیص داده میشود.

عمل دیسک کمر با پلاتین

بعضی از بیماران به دلیل اثرنگرفتن از درمان های دارویی و فیزیکی ، ابتدا درمان های دیگر همانند ازون تراپی و دیگر درمان های ارائه شده توسط بهترین متخصص ارتوپد را معرفی می کنند ، سپس تحت معاینات تصویر برداری قرار می گیرند :

• سی تی اسکن

• دیسکوگرافی

• اشعه ایکس

• مطالعات هدایت عصبی

• الکترومیوگرافی

عمل دیسک کمر با پلاتین ، مربوط به کدام بیماری های ستون فقرات است ؟

مشکلاتی مشابه زیر موجب عمل دیسک کمر با پلاتین می شوند:

لغزندگی مهره های ستون فقرات

شکستگی مهره ها

کیفوز (کجی ستون فقرات)

تنگی های شدید و طویل ستون فقرات

پلاتین ستون فقرات چیست؟

عمل دیسک کمر با پلاتین

پلاتین به منظور مقاوم سازی در هر نقطه از ستون فقرات و بدن که لازم باشد به کار می رود. پلاتین موادی از جنس تیتانیوم هستند که در عین حال که مقاومت بالایی دارند ، سبک هستند و در هر نقطه از اسکلت بدن که نیاز به مقاوم سازی باشند به کار می رود.

سوالاتی که در مورد عمل دیسک کمر با پلاتین مطرح می شود:

چرا در بعضی از بیماران ، بهترین ارتوپد تهران تصمیم به خارج نمودن پلاتین می کند؟

باقی ماندن پلاتین ممکن است مشکلی ایجاد نکند ، اما در برخی از بیماران ، به دلیل بالا رفتن سن و پوکی استخوان ، این مشکل به وجود می آید که پیچ از جای خود حرکت کند و نوک تیز آن روده را پاره کند و جان بیمار را به خطر بیاندازد.

آیا کسی که عمل دیسک کمر با پلاتین را انجام داده است ، می تواند باردار شود؟

بارداری در عمل دیسک کمر با پلاتین ممنوع نیست ولی ممکن است در طول بارداری ، مجبور به استراحت مطلق شود . هم چنین روش سزارین پیشنهاد می شود.

چه ورزش هایی برای بعد از عمل دیسک کمر با پلاتین توصیه می شود؟

از جمله این ورزش ها می توان به شنا ، آب درمانی و انجام حرکات نرمشی در آب اشاره کرد . این نوع از ورزش ها می توانند به تسکین درد دیسک کمر کمک کنند.

در عمل دیسک کمر با پلاتین می توان از بی حسی استفاده کرد؟

خیر . چرا که این روش با تعبیه پیچ و کارگذاشتن مهره هاهمراه است . بنابراین نیاز به بیهوشی کامل می باشد.

برای کاهش درد کمر به دلیل عمل دیسک کمر با پلاتین باید چه کرد؟

درست است که یکی از اهداف عمل ، کاهش درد می باشد ، ولی هدف بهترین متخصص ارتوپدی و جراح ، جلوگیری از آسیب دیدن نخاع و عصب است . چرا که با پیش روی این مشکل ، عصب و نخاع آسیب می بیند. اگر پس از بررسی درد ، عارضه به وجود آمده دلیل اصلی درد نباشد ، از یک سری روش ها مانند استفاده از قرص های ضدالتهاب ، تزریقات موضعی و فیزیوتراپی استفاده می شود.

اگر پس از عمل دیسک کمر با پلاتین احساس درد دارید ، به بهترین متخصص ارتوپد در تهران مراجعه کنید تا علت این درد برای شما روشن شده و این فرد بهترین روش برای تسکین درد شما را ارائه دهد.

آیا خارج کردن پلاتین خطرناک است؟

خارج کردن پلاتین عوارض زیادی دارد ، بنابراین اگر علائم نگران کننده ندارید ، اقدام به این کار نکنید.

مراقبت های بعد از عمل دیسک کمر با پلاتین

معمولا پس از عمل دیسک کمر با پلاتین ، وابسته به پیچیدگی های عمل ، 1 تا 4 روز در بیمارستان و سپس به منزل می روند.

اکثر افرا  حتی یک روز پس از جراحی می توانند به منزل مراجعه کنند و روش های درمانی را در منزل ادامه دهند. اما تا 6 هفته باید از فعالیت های سنگین خودداری کنند.

بنابراین پیش از هر چیزی باید به بهترین دکتر ارتوپد مراجعه کنید تا درد شما بررسی شود و متناسب با آن درمان مناسب ارائه شود . بنابراین ممکن است به غیر از جراحی روش های بسیار مناسب تری وجود داشته باشد . پس برای اطلاع بیشتر و ویزیت توسط بهترین متخصص ارتوپد ، به کلینیک میر مراجعه نمایید.