متخصص جراحی ارتوپدی

گاهی ممکن است دچار مشکلاتی در مفاصلمان بشویم که نیاز باشد به متخصص جراحی ارتوپدی مراجعه کنیم و تحت نظر او قرار بگیریم.در این هنگام است که یافتن بهترین متخصص جراحی ارتوپدی که بتوان به او اعتماد کرد حائز اهمیت میشود. متخصص جراحی ارتوپدی جراحی است که وظیفه ی درمان و تشخیص کلیه ی درد های استخوانی در دست ها،پاها،گردن و کمر به عهده دارد. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به بررسی معیارهایی که یک جراح خوب باید داشته باشد بپردازیم و زمان مناسب برای مراجعه به متخصص و جراح ارتوپدی را بیان کنیم.پس اگر شما هم قصد یافتن بهترین متخصص جراحی ارتوپدی را دارید تا پایان این مقاله هماره ما باشید.

Surgeon picking up surgical tool from tray. Surgeon is preparing for surgery in operating room. He is in a hospital.

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و انجام جراحی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.

 

 

فهرست مطالب مورد بررسی در این مقاله

متخصص جراحی ارتوپدی کیست؟

بهترین جراح ارتوپدی چه معیارهایی دارد؟

دلایل مراجعه به جراح ارتوپدی

 

 

متخصص جراحی ارتوپدی کیست؟

 

جراحان ارتوپدی پزشکانی هستند که در تشخیص و درمان جراحی و غیر جراحی بیماری ها و آسیب های اسکلتی و عضلانی اسکلتی تخصص دارند. جراحان ارتوپدی برای درمان استخوان ها ، مفاصل ، رباط ها ، عضلات ، اعصاب و تاندون ها آموزش دیده اند. فوق تخصص های زیادی در ارتوپدی وجود دارد.

یک متخصص ارتوپدی یا شخصی که انواع آسیب ها و بیماری ها را درمان می کند ، ممکن است شما را به یک متخصص ارتوپدی مانند متخصص دست ارجاع دهد. سایر زیرمجموعه های ارتوپدی عبارتند از:

  • پا و مچ پا
  • شانه و آرنج
  • ستون فقرات
  • لگن یا زانو
  • پزشکی ورزشی
  • انکولوژی (تومورهای استخوان)
  • اطفال
  • ضربه
  • بازسازی مفصل (مانند آرتروسکوپی مفصل ران یا زانو)

بهترین جراح ارتوپدی چه معیارهایی دارد؟

 

متخصص جراحی ارتوپدی لازم و ضروری است 4 معیار زیر را داشته باشد.در صورت داشتن این 4 معیار شما میتوانید آن پزشک را به عنوان برترین جراح ارتوپدی برگزینید.این 4 معیار مهم در انتخاب جراح ارتوپدی به شرح زیر می باشد:

1.گذراندن تخصص کافی

یک جراح ارتوپدی حداکثر 14 سال دوران مدرسه را پشت سر می گذارد. آنها تحصیلات خود را با 4 سال تحصیل در دانشگاه آغاز می کنند و سپس 4 سال تحصیلات پزشکی را به پایان می رسانند. سپس یک جراح ارتوپدی برای مدت 5 سال در یک منطقه متمرکز در اقامتگاه خود در یک مرکز بزرگ پزشکی تحصیل می کند. ارتوپدی ها ممکن است یک سال دیگر را در یک بورس تحصیلی بگذرانند تا یک فوق تخصص را یاد بگیرند. جراحان ارتوپدی با تکمیل مراحل بررسی همکار و گذراندن معاینات شفاهی و کتبی که توسط هیئت جراحی ارتوپدی انجام می شود ، به بورد گواهی می شوند. آنها باید هر 10 سال مجدداً گواهی شوند که این امر مستلزم ادامه تحصیل و کسب اعتبارات آموزش پزشکی مداوم است.متخصص جراحی ارتوپدی انتخابی شما باید این دوره ها را گذرانده باشد تا به تخصص کافی دست یافته باشد.شما می توانید برای آگاهی از میزان تخصص پزشک مورد نظرتان در اینترنت جست و جو کنید و یا از بیمارستان های محل طبابت آن پزشک جویا شوید.

2.داشتن رضایت کامل بیماران

از بیماران تحت نظر متخصص جراحی ارتوپدی مورد نظرتان در مورد میزان بهبودی و درمانشان سوالاتی بپرسید و ببینید که آیا از جراحی خود راضی هستند یا خیر.اگر بیش از 80 در صد بیمارن از عمل جراحی و روند خود رضایت داشتند شما میتوانید به آن شخص به عنوان جراح ارتوپد خوب اطمینان کنید و مراحلدرمان و تشخیص مشکل خود را به او بسپارید.

3.باتجربه و دارای مهارت کافی

جراحی یک موضوعی است که نیازمند داشتن تجربه و مهارت کافی می باشد.هرچه تبحر متخصص جراحی ارتوپدی بیشتر باشد امکان خطای پزشکی و اشتباه در عمل کاهش می یابد.پس ضروریست قبل از انتخاب یک جراح حتما از دیگران در مورد تجربه آن پزشک پرس و جو کنیدو پس از کسب اطمینان او را برگزینید.

4.خوش اخلاق و باحوصله

اکثر افراد از انجام عمل های جراحی میترسند و اگر جراح بداخلاق و بی حوصله باشد میزان استرس و نگرانی فرد دو چندان میشود.به همین دلیل پشنهاد ما این است که قبل از مراجعه به جراح حتما ازپرسنل و بیماران دیگر در مورد صبر، حوصله و اخلاق سوالاتی بپرسید و در صورت مثبت بودن تحقیقاتتان او را برای عمل جراحی خود انخاب کنید.

 

دلایل مراجعه به جراح ارتوپدی

orthopedic-surgery-landing-hero-image

 

معمولاً افراد به دلیل داشتن درد در مفصل ، عضله یا استخوان – یا هرگونه ناراحتی مربوط به حرکت به پزشک ارتوپدی مراجعه می کنند. اگر بدن شما درد می کند ، سفت است ، غالباً متورم است ، یا اگر از ناحیه مفاصل ، استخوان ها ، عضلات یا رباط ها آسیب دیده اید ، ممکن است بخواهید به یک جراح ارتوپدی مراجعه کنید.برای

 

یافتن بهترین متخصص جراحی ارتوپدی حتما 4 معیار فوق را بررسی کنید و در صورت دارا بودن آنها پزشک را انتخاب کنید و جهت درمان به ایشان مراجعه نمایید.توجه داشته باشید که داشتن مفاصل و استخوان هایی سالم نعمت بزرگی است که باید بسیار قدر آن را بدانید و اگر زمانی سلامت این نواحی از بدن خود را از دست داده اید در اسرع وقت و بدون اتلاف وقت به فکر چاره و درمان مشکل خود باشید.

کلینیک دکترمیردر زمینه ی بیماری های ارتوپدی و انجام جراحی همواره در رتبه اول رضایتمندی مراجعین خود قرار گرفته است.شما میتوانید به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

همچنین برای آگاهی از تازه های درمان بیماری های ارتوپدی و دیدن فیلم ها و مطالب آموزشی، از طریق آیکون های سمت چپ وارد صفحه تلگرام، اینستاگرام و واتساپ ما شده و سوالات خود را به طور مستقیم با پزشکان در میان بگذارید.