برای کمر درد چه دکتری بریم؟

برای کمر درد چه دکتری بریم؟ کمر درد یکی از شایع ترین مشکلات اسکلتی عضلانی است که افراد در صورت ابتلا به آن برای جلوگیری از پیشرفت مشکل و بروز عوارض خطرناک به دنبال یافتن بهترین دکتر کمر درد و مراجعه به ایشان میباشند. اما چه متخصصی برای درمان کمر درد مناسب است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت : پزشک متخصص در این حوزه متخصصین ارتوپدی می باشند.با ما همراه باشید تا با لیستی از بهترین پزشکان ارتوپدی تهران و همچنین بهترین زمان برای مراجعه به آنها آشنا شوید.

برای کمر درد چه دکتری بریم؟

کلینیک دکتر میر در زمینه ی بیماری های ارتوپدی ،  انواع تست های تشخیصی و درمان کمر درد و هرگونه اختلال در این حوزه همواره در رتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید.

کمر درد و پزشک متخصص آن

بیش از هشت نفر از هر 10 نفر در دوره ای از زندگی خود دچار کمردرد می شوند. در بیشتر موارد ، درد به مرور زمان برطرف می شود. اگر کمر درد شما شدید است و یا بهبود نیافت ، باید به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید. در اینجا پاسخ به برخی از سوالات متداول در مورد کمر درد و نکاتی در مورد زمان مراجعه به پزشک ارتوپدی آورده شده است.

برای کمر درد چه دکتری بریم؟

اگر کمر درد شما ناشی از کشیدگی  یا آسیب خفیف است و یا  اگر درد شدید ، مداوم یا همراه با علائم دیگری مانند بی حسی یا گزگز در بازوها یا پاها باشد ، زمان مراجعه به پزشک ارتوپدی میباشد. باید به پزشکی مراجعه کنید که متخصص ارتوپدی و کمردرد باشد. متخصصین ارتوپدی می توانند وضعیت شما را ارزیابی کرده و درمان مناسبی را برای کاهش درد شما ارائه دهند. بسته به شرایط شما ، آنها ممکن است شما را به نوع دیگری از متخصصان کمر ارجاع دهند – به عنوان مثال ، یک فیزیوتراپیست ، متخصص مدیریت درد یا جراح و متخصص ستون فقرات.

لیستی از بهترین متخصصین ارتوپدی در تهران

در پاسخ به سوال برای کمر درد چه دکتری بریم؟ برای برقراری ارتباط و دریافت نوبت از هر یک از متخصصین زیر بر روی نام ایشان کلیک نمایید. 1- دکتر احمد رضا میربلوک فوق تخصص جراحی ستون فقرات – عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ۲- دکتر فرزاد مریخ بیات جراح و متخصص ارتوپدی – جراحی های فوق تخصصی دست و زانو ۳- دکتر مجید محسنی کبیر متخصص ارتوپدی ۴- دکتر سید فرید نقش بندی متخصص ارتوپدی متخصص طب فیزیکی

چه زمانی باید برای کمر درد به پزشک ارتوپدی مراجعه کنیم؟

هنگامی که کمر برای اولین بار شروع به درد می کند ، سعی کنید یک مسکن (به عنوان مثال آسپرین ، ایبوپروفن یا استامینوفن) تحت نظر پزشک ارتوپدی مصرف کنید و یا از کمپرس یخ استفاده کنید.

ممکن است لازم باشد مدتی این کار را انجام دهید. پزشکان معتقدند بهتر است تا آنجا که ممکن است فعال باشید و از استراحت در تخت خودداری کنید. اگر درد شما شدید است ، چندین هفته طول می کشد و شما را از شرکت در فعالیت های عادی و روزمره بازمی دارد ، به پزشک ارتوپدی مراجعه کنید بعلاوه اگر موارد زیر را دارید باید زودتر به دنبال تحت نظر قرار گرفتن توسط ارتوپد خوب باشید:

• تب همراه با کمردرد

• کمر درد بعد از ضربه

• بی اختیاری مثانه یا روده

• از دست دادن توانایی

• درد مکرر

• کاهش وزن بدون دلیل همراه با کمر درد

وقتی به پزشک  ارتوپدی مراجعه می کنیم چه اتفاقی می افتد؟

برای کمر درد چه دکتری بریم؟

پس از پاسخ به سوال برای کمر درد چه دکتری بریم؟ این سوال پیش می آید که وقتی به پزشک  ارتوپدی مراجعه می کنیم چه اتفاقی می افتد؟ در این قسمت ما قصد داریم به بررسی این سوال رایج و مهم بپردازیم:

پس از آنکه برای درمان کمردرد به متخصص ارتوپدی مراجعه کردید،پزشک یک تاریخچه پزشکی کامل از مشکلات کمر شما جمع آوری می کند و معاینات فیزیکی دقیق را انجام می دهد.

این معاینه فیزیکی شامل بررسی حساسیت ، دامنه حرکت ستون فقرات ، قدرت ، احساس و رفلکس است. بسته به علائم شما ، ممکن است آزمایشات تحریک آمیزی را انجام دهد تا بفهمد چه چیزی درد شما را تحریک می کند.

متخصصین ارتوپدی ممکن است از تست های تشخیصی همانند تصویربرداری  اشعه ایکس ، MRI یا سی تی اسکن جهت تشخیص علت اصلی کمر درد استفاده کنند.

همچنین ممکن است یک الکترومیلوگرام یا EMG که فعالیت الکتریکی در عضلات شما را اندازه گیری می کند یا یک مطالعه هدایت عصب ، که می تواند به شناسایی آسیب عصبی کمک کند ، تجویز نماید. متخصصین ارتوپدی از تمام اطلاعات برای کمک به شناسایی علت کمر درد شما استفاده کرده و مناسب ترین روش درمانی را به شما توصیه میکنند.